söndag 4 januari 2009

Näs-skrynklartemperatur


I morse när vi klev upp, hade vi så här kallt! Det är ju så näsan skrynklar sig bara vid synen...! Fast mysigt med.....kan avslöja att jag formligen älskar att pälsa på mig allt som finns av varma kläder för att uppnå den där "michellin-känslan"..! Jo...jag e lite konstig.....lever upp till mitt intryck som jag ger ibland...*fniss*

Det e ju som Ancan kommenterade, nog e det bra att vara borta emellanåt....har varit jätteskönt att äntligen fått umgås med familjen ett tag..(jag ska bli FASTER!!..*glädjeskutt*...ryggen e mycket bättre, så nu kom det)....men oooooo så skönt att komma hem igen!! Även om det e näs-skrynkeltemperatur......

Pälsade på mig då.......Atlas stod redan påpälsad o klar o väntade.......slängde kameran om halsen o traskade iväg. Man får en lite rultig framtoning i sån här temperatur........urmysigt! Sen "knakar" det i jackan också.......ett tecken på att det är riktigt kallt...:-)



Det är som att det blir ett speciellt ljus i kylan med....det är i o för sig alltid ett speciellt ljus här uppe men......ett extra-speciellt ljus då.......hela luften...( vad menade jag med DET då......det kan ju aldrig va nåt annat.....HALVA luften kanske)....liksom gnistrar. Svårt att få med det på bild...ni får använda fantasin igen...(mina beskrivningar är ju utomordentligt målande...eller hur.??)



Det finns ju faktiskt en nackdel med den här kylan.....mina fingrar blir jättekalla!!........jaaaaa....försök nångång att fota....(man måste trycka på en massa mikroskopiska knappar för att ställa in kameran som jag vill ha den efter varje motiv)...med tumvantar modell "lovika", storlek "alldelesförstoramenmysiga".......! Det gååååår inte....jag har försöööökt! Så det är väl den enda nackdelen jag kan komma på så här på rak arm...( ännu ett sånt där uttryck som jag inte riktigt förstår mig på men änvänder ändå......våddå komma på rak arm..?? )

Mötte några andra som va ute på promenad med....o man blir såååå glad......enda kommentaren man får är: "Nu e det FRISKT"...tillsammans med ett stort flin..! Sen stoppar man näsan djupt ner i halsduken igen. Inge onödigt gnällande här inte.....här ger man sig frivilligt ut på en promenad i 24 minusgrader...o tycker att det är FRISKT O SKÖNT!

DET ni "söderlänningar"...*ret, ret, ret, pekar näsa...(en skrynkilg sådan)*


På tal om näsa, så har ni här ett utmärkt exempel på när min hjälpsamma o nyfikna hund sticker in sin stora nos i ett motiv precis när jag trycker av..!

Det här har ungarna gjort under tiden jag varit borta.......vilka mysiga!! Det ser ut som två ögon i snöhögen. (Jag ska bli FASTER!!...*skutt, skutt*)

O så här ser vi ut när vi varit ute ett tag....näsan ser inte alls lika skrynklig ut som den känns....men titta noga på mina ögonfransar

Sen va jag ut o startade bilen, tvungen att åka in o handla lite....det ekade ljudligt i kylskåpet. Har ingen motorvärmare i den o va lite fundersam på om den skulle starta....men se det gjorde den....duktige lille bilen!! Det lät verkligen trögt när jag vred på nyckeln, o det va första gången som den inte direkt "hoppade" igång på första försöket....men startade gjorde den! Fick sitta kvar i den ett tag...(växeln hade liksom fastnat lite, så jag kunde inte släppa upp koplingen med detsamma, fick liksom joxa med den ett tag).......sen puttrade vi iväg.
Får nog gå ut o starta den några gånger till i dag o liksom hålla igång den lite....skall till besiktningen i morgon.....o vill gärna slippa ringa o säga att jag inte kommer...för att den inte startar!.....mycket "liksom" där ett tag...:-)
När jag tittar ut nu, ser himlen ut så här genom träden.........man kan inte annat än njuta!
Ska ta det lite lugnt nu här hemma tänkte jag, fixa o dona med sånt som är lite eftersatt tills på tisdag. Då e det hög tid att sätta fart med pluggandet igen. Har varit jätteskönt att kunna koppla bort det ett lite tag.......en ny variant jag provat som verkar vara bra för min del.....har haft väldigt svårt att lägga jobb åt sidan förut. Bra, bra....*klappar mig själv lite på axlarna*


JAG SKA BLI FASTER......för den som möjligtvis har lyckats missa det.....det bara bubblar i mig varje gång den tanken poppar upp i hövvet...............*storflinar*...........bara så ni VET!!

Hej o hå!

1 kommentar:

  1. Lisen kan inte sova..(finns en barnbok med den titeln).
    Vilka härliga bilder som vanligt....
    D e VACKERT ute nu.. o nu trillar jag nästan av stolen av skratt igen.. p g a dina kommentarer.. Du skriver så himla roligt.. Näs-skrynklartemperatur.. Är det över 15 minus el..?
    Lycka till med "pärlans" besiktning
    o jag ska försöka få till resten av inläggen imorn..
    Nattinatti-kramar från oss "snarkande" damer!
    Saknar er..:)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails