onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År..( jag ska bli FASTER!)


Jag ska bli faster....jag ska bli faster...jag ska bli FASTER!!!

Om nån undrar så har jag fått veta att jag ska bli FASTER!!............Egentligen så hör det till en glädjedans a`la indiansk regndans...men den får jag ta lite senare......ischiasnerven har sedan ett par dagar hamnat på villovägar...(eller vad det nu är som händer med den)....så jag har nog med att stappla mig runt. Men lite glatt stapplande har jag presterat!! Tror till o med jag var mer uppspelt än min käre bror....i alla fall på utsidan...;-)....han är ju den lite mer samlade av oss två. Han och hans underbara tjej ska äntligen bli föräldrar......om allt går som det ska......och det håller jag alla tummar o tår korsade för att det gör!

På tal om stapplande så var vi ju ute en vända förut....med kameran såklart....(ingen nedrans ischiasnerv kan hindra DET inte)........fast lite svårt va det att komma "i position" för det som jag egentligen ville fota. Eller, det är inte svårt att komma I position, det är att komma UR position som är det svåra. Att vika ihop lemmarna så jag kommer ner i höjd går egentligen alldeles utmärkt....men när jag ska veckla ut de igen....DÅ!..... Aj, aj, aj, oj, oj, öh, uuuhh, ååhhh, oj, aaajjjjjjjj, oohhhhh. Sådär lät jag ungefär efter första sammanvikningen.........så det tog lite mer imot innan jag försökte samma sak igen............slängde lååånga längtansfulla blickar efter flera motiv, som jag efter "moget" övervägande....(undrar varför man skriver så..........man skriver ju inte "omoget" övervägande? )....lät bli att försöka mig på i dag. Men några blev det allt i dag med ;-) Och inga oväntade åskådare heller till allt mitt ackande o ojande ;-)

Här kommer några av årets sista bilder från mig.


Till alla Er som jag tittar in hos och som gett mig otroligt mycket i form av glada skratt och tänkvärt i allmänhet, och till alla ni andra som hälsar på här hos mig...:

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMAN!
Hej o hå!

5 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!
    Minns själv hur roligt det var första gången....

    det är ju det stora i livet - att få uppleva och leva nära små nya människor - egna eller andras.

    Vilken början på det nya året att få en sån överraskning!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År på dej själv!
    Ser fram emot att få njuta av fler av dina fina naturbilder.
    Att betrakta andras bilder är en rik källa för egen inspiration.

    SvaraRadera
  3. Men Bente min Bente..!!!
    Ett JÄTTESTORT GRATTIS till att du ska bli FASTER.. Jaaa.. himmel å plättar, vad roligt!
    Vilken Nyårs-present! Du blir nog en av "världens bästa" fastrar.. för det barnet kommer isåfall att få uppleva många hyss o skratt med DIG!!!
    Kramar och GOTT Nytt ÅR fr oss 3 !

    SvaraRadera
  4. Grattis och gott nytt år på dig :)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails