torsdag 18 december 2008

"Pille Pelle" yttrar sig!

I dag lånar jag ut min blogg till "Pille Pelle" så han kan yttra sig i en sak som gjorde honom upprörd.


Månåpål: " Nu måste jag få utlopp för mina upprörda känslor på det här viset! Saken ligger till så här: Under en längre tid har jag hört min moster, "Tjocksmockan" gå o muttra om nåt som i hennes öron är fruktansvärt, hennes husse påstår hela tiden att hon är för tjock. Med all rätt kan man säga, hon ÄR ju det, så det är väl inget att gnälla för har jag tyckt! Har man hängbuk så har man!

Men i dag......när jag stod o småtjafsade lite med Bente....efter att ha vägrat gå in i stallet en låååång stund...(alltid kul, hon är ju som en liten mygga som jag kan göra PRECIS som jag behagar med).....då hör jag min husse uttala dessa fruktansvärda ord: "han e TJOCK han med"...mina öron fladdrade till i ren förskräckelse.......jag måste väl ha hört fel?..........vadå HAN med....skulle det vara JAG det????

Ska jag nu likställas med min tjocka moster på den fronten?? Vad innebär det här för fruktansvärda konsekvenser i långa loppet??.....( det kan man ju tolka hur man vill, jag behöver ju lite extra till senare när jag skall börja springa de där loppen som dom tjatar om, folket här!).......jaaaag, som faktiskt har hjälpt husse med mosters bantning så gott jag kunnat, äter så fort jag bara kan i hagen så hon inte kan lägga i sig allt.

Det här e alltså tacken!..........tror jag till o med skall gå vidare till HOM.....( Hästombudsmänniskan/ Bentes anm) eller möjligtvis HRIS...( Hästars Rätt I Samhället/Bentes anm) med det här. Den här diskrimineringen får inte fortgå! Min mage är inte rundare än nån annans..(o skulle den mot förmodan vara det så är det för att jag behöver det till de kommande långa loppen!! SÅ DET SÅ!...)



Puh....det känns redan lite bättre, nu när jag fått ur mig det.....hoppas nu husse tar sitt förnuft till fånga o inser det orimliga i sitt uttalande, kan nog förlåta honom om det visar sig bara vara en engångsföreteèlse.....man är väl inte långsint heller........GNÄGG!...."

1 kommentar:

  1. Kära Månåpål!

    Bry dig inte om husse.. Han säger så bara för att han e lite avundsjuk..på dig..
    Det du drabbats av, kallas för "kärlekshandtag" och det är inget ovanligt alls när man är älskad av vissa och ibland många..:))

    Mvh PiLisen, stödperson i HRIS.

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails