lördag 20 december 2008

Pedagogisk....jag?


Nu var Tanta på tråden igen för teknisk support. Det gick ju riktigt lysande den här gången. Tog det riktigt långsamt och pedagogiskt....inte alls likt mig! Tappade inte ens tålamodet med Tanta nån endaste liten gång....riktigt duktig va ho!! Gjorde precis som jag sa.........inte ens när datorn i protest plingade till så det hördes ända upp i norrland, tappade ho fattningen......DEN du! Goe Tanta!....Sen när vi hade avklarat allt tekniskt o skulle avsluta...(efter en dryg timme).........säger ho:...."ha det bra o tack för allt"...........*fniss*.....det lät ju som rena gravölet ju.........SÅ jobbigt va det väl ändå inte....?......ho e rolig ho!

Annat var det förut i dag när jag åkt upp till gården för att köra "Pille Pelle" en vända. Såg riktigt fram emot en liten vända med honom innan jag vänder näsan söderöver mot värmland för att fira julen där. Upp i hagen o hämta hästen, knatar ner till stallet o.....där var det tvärstopp! "Här ska inte gås in i nå` stall inte"....det va hästkrakens bestämda uppfattning!............efter en liten oändlighets tålmodigt väntande så gav jag upp........vilket e ungefär det dummaste man kan göra med den herrn....men men....känn sig besegrad! Kunde inte stå där i all evighet heller......hade ju fullt upp med saker att göra innan jag ska åka i natt....så då så! Får ta tag i det där när jag kommer hem igen. Han har utvecklat den där ovanan långsamt under längre tid känns det som. I dag va segern total!

Ja ja, en annan ljuspunkt....("Pille Pelle" är alltid en ljuspunkt........eller iaf en gnista......nåja....kanske inte "alltid")....e ju min julkaktus som jag räddade från en säker död för ett drygt år sedan. Den stackarn har så sakteliga återhämtat sig i omgångar....o nu kommer det TVÅ underbart vackra blommor..........det e ju så jag blir lätt tårögd!...................(......Tanta e förresten en egen liten sol!!.........har inte glömt ho!)
Så......alltid finns det nåt att glädjas åt! Nu ska jag upp till gården en vända o säga hejdå innan jag jag åker....både till folk o hästar. Sen blir det till att kliva upp i natt nån gång så jag kommer iväg under den tiden det e minst traffik. Ska ju åka drygt åttio mil, då e det skönt att ha de ljusa timmarna på slutet av resan.
Hej o hå!

1 kommentar:

  1. Hejåhå "unga" dam!
    Vill bara påpeka en sak...
    Att du e en av de goaste o roligaste två-bente jag känner...
    Nu fick ja välan till ett va..haha!
    Jag skrattar så jag håller på att trilla av stolen, varje gång jag läser dina inlägg! Tror jag ska byta ut stolen mot min sadel.. Den sitter jag ju säkert i... så länge den används till stol, iallafall!
    Som vanligt ber jag att få berömma damens fotografiska sinne (e nog värre med ditt fotografiska minne..
    äsch..blev ju ett dåligt skämt)..
    Vilka underbara bilder,som vanligt!
    Denna gång lika VACKERT inne som ute.. Jadu, blomman är fantastisk! Bara att gratulera till att du även fått "gröna" fingrar..:)
    Nu vill ho tanten här i söder, att ho unga damen uppe i norr..kör försiktigt i 80 mil och önskar er två.. ena god tur! Tack för dagens pedagogiska support, så får vi se hur länge minnet av detta varar...
    Kramar så länge från Floda-tanten med Rufs o Tufs i släptåg!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails