torsdag 1 januari 2009

Det sista och de första



Efter att jag varit uppe hos käre bror och hans tjej o ätit jättegod mat tidigare på kvällen, åkte jag hem till mor o far för att tillbringa tolvslaget där. Som tur är så har inte Atlas några problem alls med att det smäller o sprakar. Tvärt om, när jag går ut på balkongen för att fota lite då skall han absolut vara med! Han tycker det är jättespännande.......! Tittar än hit än dit på allt det som far till väders.......ser rätt rolig ut gör han......han ser ut som han verkligen tycker det är kul! Har aldrig varit med om en hund som honom....min förra hund blev totalt skräckslagen när det smällde............led dessutom av epilepsi, så varje nyår satt jag med honom i knäet i stort sett ett dygn eller mer. Atlas är verkligen raka motsatsen..........han kan ligga i soffan o ta det lugnt, men när han ser jag är på väg ut....då ska han absolut med.......sen står han o tittar upp på det som lyser. Verkar inte som han är ett dugg besvärad av de höga smällarna heller. Va underbart skönt att slippa paniken varje nyår!! Han är en riktig cooling min hund!!

Sen var vi ju ute en lång vända i dag såklart....i ett riktigt vackert gnistrande väder. Starten på 2009 kunde inte vara mycket vackrare än såhär!





Skuggor av oss i årets första vintersol.
Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Lågt stående vintersol och långa skuggor är helt fascinerande. När jag var ute på en löparrunda häromdagen förundrades jag över hur blott millimeterhöga gruskorn kunde få decimeterlånga skuggor. Grusvägen var som ett konstverk i relief.

    SvaraRadera
  2. Hej-hopp! Hittade hit från Koola Viola.

    Är också sambo med en hund och jag har faktiskt höns. Engelsk stridshöna är en av favoriterna kan jag säga =) Tyvärr har mina 2 stridshönor flugit iväg till stridshönshimmeln, men gissa om de var verkliga personligheter.

    Önskar dig ett härligt 2009 och en dag när jag inte är på väg i säng ska jag botanisera vidare hos din blogg!

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning, som alltid :-) Längtar till fjälls !

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails