måndag 12 januari 2009

Atlas har ordet!


Atlas har ordet:

" Det verkar som det är en liten detalj rörande min härkomst som borde klargöras lite här. Jag har förstått av "morsan" att ni därute tror jag är av en ras som jag inte har det minsta släktskap med alls. Morsan visade mig lite bilder på sånadära Flattar som ni tydligen kallar dom....o nog kan jag medge att det finns vissa likheter...(jag e ju såklart mycket snyggare).....men det måste vara rena tillfälligheter som gjort att de liknar mig.

Näe....jag o mina sju syskon är resultatet av en nog så kärleksfull...men ack så tillfällig förbindelse mellan min mor, som är en mycket vacker långhårig Svart Schäfer.......och min far, som är en ståtlig Irländsk Setter. Det kunde ju inte bli annat än ett lyckat resultat av det........synd deras relation inte höll bara....(den var visst lite förbjuden har jag förstått)

Så...nu vet ni det...så behöver det inte bli flera förväxlingar........o inte har jag sett en enda "Flat" med den frissan jag har skaffat mig!"


När min käre assistent nu har klarlagt detta....så fortsätter jag med lite Fotosafari-bilder på samma frost-tema som jag kört ett tag nu.

Hej o hå!

11 kommentarer:

  1. Som vanligt tjusiga bilder. Här i Götaland är det så långt ifrån frost man kan tänka sig. Just nu +4,3 grader och blåst. Ingen "Fröken Frost" här inte.

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket!..Det har varit plusgrader här med i dag...men än ligger det en god del snö kvar o det har ju varit kallt ett tag så det finns ju lite att ta av än. Kul att du hängde på tävlingen! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade till "Norge" via din sida. Mina utsikter till en placering är lika med noll, med tanke på vilka fantastiska isbilder som hade skickats in.
    Såg du bilden med infrusna tulpaner i islykta? Verkligen kanon!

    SvaraRadera
  4. Åhhh!!Er du(Atlas)halvt irsk setter:-))Toppers..eller hva?..og med shæfer i tilegg ant.litt mere lydig enn mine villbasser..
    Hils din eier å si at med røkter mente jeg i dette tilfellet hvertfall en som har daglig stell med mange dyr..Og hun har det med hester(ville nok helst bodd ute sammen med de)Det var hun jeg fikk Chiquita av.Hadde ikke hatt hest på nesten 40(hjelp)år jeg..
    Kos kveld til dere..
    &Klem fra Randi

    SvaraRadera
  5. Göran:
    Jag va in o tittade på den nu....många fina kandidater är det....tror inte nämnvärt på min chans heller, men det e ju kul att va med! Lycka till till oss ändå tycker jag...:-)

    SvaraRadera
  6. Randi:
    Ja..ja...da forstår jeg.....det er nok ikke siste gangen jeg spør om ett norskt ord.....;-)
    Og med hensyn til Atlas...så er han akkurat så lydig som det passer han...for det meste...;-)...Ha en riktig god kveld du også...Klem/Bente

    SvaraRadera
  7. Han e allt bra fin o go han.... med punk-frissa, tåbira och just DOM snälla o vackra ögonen!
    Det är inte alla förunnat att ha en "irländsk schäfer", som ser ut som en "nästan-flat"...
    Nej, skojade bara...finns bara en som honom.. Atlas Aghaton Olsen..
    Blev det rätt nu?!
    Klem klem..:)

    SvaraRadera
  8. :-)Bortsett från Agathon...så va det helt rätt ;-)

    SvaraRadera
  9. Spelar ingen som helst roll vad han är för en korsning. Han är så otroligt vacker och go ändå. Och jag kan i alla fall se en del falska släktdrag även med en flat. Eller är det min starka vilja som förvillar mig lite.
    Stor kram till er

    SvaraRadera
  10. Bra du fikk ordet Atlas ;-) Du er veldig lik en Flatcoated Retriever. Og det er ikke noe minus, du er vakker!!

    Ja skinka er øm etter fallet, men ellers er jeg ved godt mot. Humrer litt selv også.. Ha en fin kveld.

    Vakre bilder..

    SvaraRadera
  11. Har vidarebefodrat komplimangerna o han hälsar tillbaks, tackar o säger att det är helt OK om ni tycker Flatcoated Retrivrarna ser ut som honom!
    Kramar!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails