lördag 17 januari 2009

Rotsidan

I dag packade vi......(eller...jag packade o Atlas assisterade med sin stora nos....han är världsbäst på det!)....ryggsäcken med matsäck....(två dubbla leverpastejmackor till oss var)... o kaffe....ja, ja, vatten till A då så klart, han har inte börjat med kaffe än. (Fast det är väl bara en tidsfråga...han ska ju absolut smaka på allt jag äter o dricker....även om han inte gillat det förut heller)

Sen satte vi oss i bilen o åkte de 7-8 milen till naturreservatet "Rotsidan" ute i havskanten. Ett underbart ställe att bara vara på. Det var första gången vi åkte dit mitt i vintern....o det blev en riktigt mäktig upplevelse. Det blåste rätt friskt o tidvis fick jag ta spjärn mot vinden för att inte åka iväg!

Här kommer en riktig Fotosafari därifrån.
Det här möts man av när man är framme...målat på en sten...ett välkommen tillsammans med Ångermanlands landskapsblomma-Styvmorsviolen


Havet var otroligt mäktigt i dag
Ett krokodilöga och ett isöga.
Det måste ju bara finnas nåt spännande längst ner under den lilla snö som fanns där ute.
Den här hälsningen får man när man lämnar.

Solnedgången bakom oss när vi åkte hem....bättre avsked kunde man inte få. En helt fantastisk dag ute med naturen vinande om öronen....(de var rätt så "välpolstrade", så de tog ingen skada.....öronen alltså)

Hej o hå!

15 kommentarer:

  1. Åh Bente Jag är så glad att jag funnit dig, din blogg och dina underbara naturbilder!
    Jag blir så glad och varm av dom, du har en känsla att hitta det där lilla ute i naturen, det där som man tyvärr ofta bara springer förbi och inte ser...
    Du ger oss andra det med hjälp av dina bilder!
    KRAM! och tack!

    SvaraRadera
  2. Men oj va gullig du är Ancan!! Blev jättevarm o glad av din kommentar ju!!
    Kramar tillbaks till dig!! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja-fint som snus o mockliga dig som har fått se havet idag ! Men nåt som inte riktigt går ihop-det är "solnedgången bakom oss", du bor väster fr havet som ligger öster om dig, så i mitt stilla (o lilla) sinne-då borde du ju haft solnedgången framför dig *Ler*

    Om du hörde nåt tjatter när du for förbi Sävja, så var det EJ pappersfabriken *S*

    Kram Bente-tack för bilderna :-)

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder. Sikkert en kjempefin tur for folk og hund.

    SvaraRadera
  5. Ulf:
    Det är "Höga Kusten" man är ute o åker i för att komma till Rotsidan...det innebär att man åker "upp o ner o hit o dit"....både för att ta sig dit o hem igen...därfor hade jag solnedgången bakom mig när jag åkte hem.
    :-)
    Var är Sävja nånstans??....kan du mena Väja...? Puss

    SvaraRadera
  6. Et kjempeflott innlegg og jeg er veldig glad du ble med på Fotosafari!!!
    Nydelig!

    SvaraRadera
  7. Tusen takk Petunia. Koselig å høre! Det er artig å være med og!

    SvaraRadera
  8. Du verkar vara en livsnjutare ut i fingerspetsarna. Och jag kan förstå om det är underbart att vara ute i naturen tillsammans med en så trogen vän......(som du har)
    Jag vet inte om jag talat om det, men jag längtar också efter en fyrfotad vän ;)

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt vad du har fina vyer där du bor, här hemma är det bara barrträd och gyttja.
    Grattis till fin natur.
    Kanonbilder.

    SvaraRadera
  10. GÖR du Blenda....? Måste ha missat det.....är det inte dags att köpa hund då?.....:-) Kram

    SvaraRadera
  11. Otroligt vackra foton du tar!
    Kul att du gillar min saga, klart du ska få ett mail snart med den. Jag har dock inte skrivt ner den än,, så den kommer lite senare då jag haft tid att skriva den på datorn. Kram och kärlek på dig!

    SvaraRadera
  12. Godmorgon, Bente min Bente...:)
    Underbara bilder från Rodsidan igår, du e helt suverän på att fånga stunderna!!!
    Känner blåsten och lukten av havet och jag vill bara DIT...NU!!!
    Men kommer att bjuda tillbaka, med mina egna sommarbilder därifrån..:)
    Miss you 2!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. For en dag&bare noen mil unna!!
    Atlas så ut som om han var litt usikker på om han hadde gjordt noe dumt der han stod med vann til knærne..
    Synes jeg ser dere når dere pakker"sekken"..Utrolig søtt..
    Helt umulig for meg å komme fra butikken uten full inspeksjon når jeg kommer med posene..
    Ha en superdeilig dag & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  14. Randi:
    Det er nok heller det att han lurer på om det finnes noe spennende under overflaten....rett som det er så stapper han hodet under vann og bare "bobbler ivei"....han har nok vært fisk i ett annet liv min hund...;-) Han er heller i vannet enn på land om han får velge...:-)
    Kjenner igjen det med butikk-posene...
    Klem/Bente

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails