torsdag 29 januari 2009

Utmaning...igen.

Fick en liten utmaning av min väninna Virrhuvet.........en störtskön människa.

Svara på sex frågor o skicka den sedan vidare.

Favoritstad:
Det måste nog bli Bergen ändå. Staden jag är född i som ligger på Norges västkust. Älskar den staden......det är bara så allt för länge mellan varje gång jag har möjlighet att åka dit.

Favoritdrink:
Spenvarm mjölk direkt i en mugg!

Galnaste jag gjort:
Gör så mycket tokigt ibland helt naturligt, så det är väl ingenting som sticker ut så där våldsamt......i mina ögon ska tilläggas. Det beror alldeles på vem man umgås med också, vilka tokigheter som begås..........sånt som sätter lite guldkant på tillvaron!
En episod var när jag o en väninna var på väg någonstans. Hon körde samtidigt som hon pratade i telefonen, jag satt bredvid....alldeles i mina egna tankar....som befann sig nån helt annan stans än i bilen.
Plötsligt hör jag..."femman"...."femman Bente"........jag ryckte till lite...va? "FEMMAN"....närmast skrek hon den här gången! Ja, ja.....ta det lugnt, tyckte jag....och tryckte på kanal fem-knappen på bilstereon!......det tog en liten stund efter hon börjat gapskratta innan jag fattade att hon menade femmans växel....såklart.
Sånthär gör jag ju ständigt...........nåt riktigt GALET jag har gjort är att jag utdelade en rak höger åt en läkare en gång....så han gick i backen! Men den historien tänker jag inte gå in i detaljer på! ;-)


Inom tio år:
Ingen aning........eller som man säger på norska: hakke peiling!
Lever mest möjligt i nutiden....det längsta jag kan se framåt just nu är att jag skall göra klart min utbildning som pågår ett år till. Mitt mål är ju att kunna stanna kvar här jag bor......i mitt lilla paradis i norrland. Letar efter ett lite torp eller liknande där jag kan ha mina hönepönor o lite annat som skulle berika min tillvaro.

Favoritplagg:
Tycker väldigt mycket om mina thermobrallor....med hängslen....och stroppar under fötterna...precis som ungarna har....så man kan ha de när man busar i snön....rider....kör...o allt möjligt utan att de åker varken upp eller ner där de inte ska göra det!


Sjukaste dröm:
Körde björn.
Drömmer i stort sett varenda natt och kommer oftast ihåg det också, men de flesta glömmer man ju bort direkt. Det mest knäppa jag kan komma ihåg att jag drömde senast var att jag var ute och körde björn! Jag kör ju häst i vanliga fall...med träningsvagn efter....men de senaste åren har det varit mycket snack om, och många observationer av björn häromkring. Min hjärna knövlade väl ihop det där vid nåt tillfälle...så helt plötsligt satt jag bakom en björn och smackade.

Skickar den vidare till PiLi............du behöver nåt att fnula på nu ;-)

Hej o hå!

8 kommentarer:

  1. hehe..litt av en utfordring. Men du kom deg fint igjennom den.
    Ha en flott kveld!! Her er det -4 og Major og jeg har vært ute i 3 kvarter og gått. Var ute 1 time i formiddag, med kamera. Men himmelen var grå og snøen var grå. Så ingen fotografering..

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker hästbild! Men hur i fridens namn får du hästen så platt i pälsen på vintern? Mina hästar ser ut som yllestrumpor. Lurviga yllestrumpor.

    SvaraRadera
  3. Majorogmeg:
    Prøv å ta bilder likevel, selv om det ser grått og "trist" ut...det kan ofte bli veldig flotte bilder av det:-)

    Koola Viola:
    Den här bilden är tagen för ett år sedan, när jag precis ridit in honom. Han hade precis kommit hem från en proffstränare, där var det nog mera "täcke på" hela tiden. Han är betydligt mera lurvig nu, om än inte som en yllestrumpa..;-)......
    Han är förresten efter Pål Even....som är efter Elding ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha, kult! Du er jo ganske normal jo ;-) Nei da bare tuller, hadde ikke trodd noe annet -men nå har jeg ikke snakket med doktoren, hehe! Morsomt og interesant å lese. Artig utfordring (til andre)

    Ha en super kveld!

    SvaraRadera
  5. Balder:
    He, he ...du er velkommen til å ta den...(utfordringen)..om du føler for det ;-)

    SvaraRadera
  6. Åhå, Elding i stammen *mums*
    Inte undra på att det är en stilig prick, då :o)
    Hade inte båda mina ston haft Elding som farfar, hade jag blixtfort betäckt med Eder. Galet grann häst. Typisk Elding-avkomma, vacker så in i bänken. *mums igen*

    SvaraRadera
  7. Den greide du da bra!! Lo godt av "femman"..Sånn er det når man "tar seg en tur"..
    Bergen er en by man ikke glemmer!
    Du den drømmen kan bety at du føres av bjørnen som bl.annet står for healing..Hest er mere transformasjon..
    Knallfin dag til deg & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  8. Hhiiaihii..läste om din musfällehistoria - ganska lik min faktiskt. Fast, vi har haft vapenvila nu i två veckor. Mitt nästa vapen är vippfälla. Får se om jag klarar det bättre än vad du gjorde =)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails