söndag 4 januari 2009

"tåbira"



Finns inte mycket jag tycker luktar så gott som min hunds "tåbira"....(kan någon förklara det ordets ursprung?)

Kan sitta o "snosa" i hans fötter hur länge som helst, tur han är som jag.....(det enda stället på kroppen jag inte alls är kittlig är faktiskt under fötterna......*lyfter ena ögonbrynet*)...han kan slumra till o verkar njuta riktigt duktigt när jag sitter o "pillar" med hans fötter....o snosar....o pillar.....o snosar.....ser förmodligen inte riktigt klokt ut...(använder den formuleringen rätt frekvent om mig själv....inte negativt...*flinar*)

Nån annan som har samma förkärlek för hundtassar kanske??

Hej o hå!

5 kommentarer:

  1. Fniss... Och så säger andra att vi djurfolk är konstiga....

    Kan du begripa det ;-)

    SvaraRadera
  2. Hejåhå...
    Är väl en ganska "normal" företeelse bland hundägare ..eller?
    Dom luktar ju gott där..:)
    Å tydligen vi oxå.. "Tjocksmockans" sovdax-ritual, är ju att slicka MINA fötter.. Särskilt om jag smort in dom med Helosan..haha!
    Skönaste fotmassage jag vet!
    Eller valp-andedräkter.. luktar ju underbart!!! Inga konstigheter tycker jag.. Nån som tycker nått annat??!!

    SvaraRadera
  3. Haha, jo, hundar brukar ju lukta gott för det mesta men då är ju inte min hunds andedräkt inräknad. I större mängder skulle den nog kunna utplåna världen :) Förresten Bente, När kommer du till Halmstad den 15 feb? Tänkte så jag inte beställer fel tågbiljett igen :) Kram!

    SvaraRadera
  4. hiihii..har aldrig testat faktiskt! Tack för tipset ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har ingen hund, men jag brukar också fnissa åt att min katts "tassbira" luktar helt OK!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails