söndag 25 januari 2009

Sjätte bilden i sjätte mappen

Nästa utmaning kommer från Organic-Lizzi som också har en mysig blogg. Nu är det sjätte bilden i sjätte mappen som skall ut till allmän beskådning!

Och efter lite dykande i mapp efter mapp efter....ja...som förra gången ungefär....så kommer den här fram:


En bild på mig och en tidigare granne från 26 maj 2007. Den som håller i kameran just då är den numera på min blogg berömda "Tanta".

Jag hade fått en fin gammal trätunna som jag oljat in och fyll med jord, nu skulle det planteras.....jag hade ett riktigt ryck det året...i bakgrunden skymtar min pyttelilla rabatt utanför mitt vardagsrumsfönster. Där fick det plats både grönsaker o lite blandade blommor.

Hittar ingen bild på det färdiga resultatet men så här glad kan man iaf se ut under tiden man håller på.....


Skickar den vidare till till Ra-Balder och Majorogmeg, två mysiga norska bloggar med mycket hund!

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Jeg tar den...men imorgen. Har akkurat blogget "dagens". Men jeg kan begynne og telle..

    Ha en fin søndagskveld.

    SvaraRadera
  2. hjelp...det ble DET ille bilde..men man kan vel ikke jukse!!

    SvaraRadera
  3. Nei du...ikke noe juksing!! :-)

    SvaraRadera
  4. Takk for den Bente!! Det ble et bildegalleri fra midtøsten for min del. hehe, tenkte på å jukse, men skal jeg bli kjeltring så må det nok ligge litt "penger" i det for min del....og det ligger lite penger i mine bilder! Men morsom utfordring...

    Ikke værst at ra-balder blogg ikke bare er hund.

    SvaraRadera
  5. Grattis Bente till vinsten i tävlingen om Fotosafari-logga.
    Din bild var verkligen kanon!

    SvaraRadera
  6. Tack så jättemycket Göran! Du borde ju verkligen följa med på Fotosafari-upplägget o visa upp alla dina fina bilder lite mer!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails