fredag 9 januari 2009

Lodjurspår

I stället för att börja plugga......(som jag inte alls är motiverad för just nu....har fastsatt nytt "startdatum" tills på måndag).......är jag ute så mycket jag bara kan.....med kameran såklart!
I dag strosade vi runt tre timmar, jag o min assistent. Spännande att vara först ut, näst efter djuren i nysnön.....det blir som att läsa naturens egen morgontidning.

Här t.ex.......:

Hare på väg till frukosbordet
Hare har ätit frukost

Hare går på toa efter frukosten!

I alla fall väljer jag att tolka det som att det försiggick i den ordningen........( fast det såg nog mest ut som harkraken hade suttit på toa samtidigt som den åt.....inget bordskick där inte!)

O efter att ha kollat runt ordentligt på nätet o jämfört hit o dit....är jag nästan alldeles säker på att jag trodde rätt när jag tog det här för ett Lodjurspår!
Det bekräftar bara det som sägs...att det skall röra sig lodjur i området här. Skulle så gärna vilja få se ett i verkligheten nån gång. Jag är ingen "kattmänniska" annars, men lodjuren hör till mina favoriter i den svenska faunan!
Hej o hå!

2 kommentarer:

  1. Tjo..ho... sååå mange fine bilder:-))
    Fortsatt kos kveld & masse hilsner fra Randi

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, så otroligt duktig du är på att ta foton. Tack för de härliga kommentarenra:)
    Ursäkta att jag inte hört av mig. Har börjat skriva på min bok nu, det tar tid och jag blir som en eremit. Försvinner in i min egen värld och tiden bara går, helt otroligt. Det kommer bli en ungdomsbok, lite en självbiograf, med andra namn och med lite påhittat oxå.
    Jag hör fortfarande dåligt, så det är bra med upprepningar;)
    Var ute idag och sprang...brukar aldrig veta vart jag hamnar, har inget mål utan är alltid på upptäktsfärd, helt underbart:) Trillade dock ut mitt på vägen som går bort mot bollsta, fick lufsa ort bredvid vägen för att inte bli platt;)
    Kram och kärlek på dig!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails