fredag 23 januari 2009

Utmaning-Fjärde bilden i fjärde mappen

Fick en liten utmaning av Koola Viola.....(vars porträtt ni ser här till höger, tillika just nu ledande kandidat i Årets-Blogg-omröstningen hos Wadström).

Kolla mitt bildarkiv, ta fram fjärde bilden i fjärde mappen och visa upp den.

Det är bara det att...i min fjärde mapp, finns det många mappar.....och i den fjärde mappen, finns det fler mappar......och i den fjärde mappen, finns det ännu fler........men sedan........i denna fjärde mapp, fanns det en fjärde bild!
Det var den här:

Får man bjuda på lite vår-känsla måhända...........bilden är tagen den 17 april förra året. Jag och en väninna var ute på en långpromenad i årets första riktiga vår-värme. Det låg fortfarande lite snöfläckar kvar här o där, men i solen kunde man gå i bara linnet.....( lite kyligt var det, men det trotsade man glatt).

Det här var första getingen...eller biet...(kan inte se skillnad)..jag såg för året. O trots att jag var hysteriskt rädd för dylika flygfän, tyckte jag det var häftigt. Så jag kröp så nära jag tordes...o knäppte. Så fort den surrade till o lyfte för att byta matfat så studsade jag tillbaks en bit, sen fram igen.....(kan tillägga att det var en del i min egna terapi för att bli av med en fobi också....jag är inte alls lika hysteriskt rädd längre....bara nästan)
Det här var väl det fotot på flygfät som blev bäst, eftersom det finns kvar. Sen älskar jag Tussilago/Hästhov just för att de lyser upp så fint med sin gula färg, liksom Maskrosen.

Den här utmaningen vill jag skicka vidare till: PiLi...(alias "Tanta"), Ancan, och Virrhuvet....ska bli roligt att se vad ni kommer fram med :-).....( eftersom Koola Viola skickade den till Kalle, misstänker jag att det skulle kommit samma bild från dig Blenda om du fått den....? Om inte får du gärna haka på du med!!)

Här är lite fler bilder tagna samma dag....förmedlar lite vår-känsla till er som längtar efter den.

Ett samhälle som vaknat till liv.




Vackra gula uppstickare.
Hej o hå.

11 kommentarer:

  1. Å hu, nu vill man ju ännu mer att det ska bli vår, samtidigt som kvällstidningarna skriver om snöstorm...
    Men det var väl det jag trodde, att du ruvar på en enorm bild-skatt hos dig. Och vackra bilder. För du kan ju ta såna.
    *inte alls avundsjuk*

    SvaraRadera
  2. klart jag antar utmaningen...men i vilken bildmapp? Jag är ju data analfabet, så jag vet inte om ni menar mina mappar på skrivbordet, eller om man ska leta reda på bilder ur bloggen (rodnar)... HJÄÄÄLP

    SvaraRadera
  3. Nå fikk jeg en "lengtan" etter vår iallefall. Fine bilder.

    SvaraRadera
  4. Hejhej!
    Hittade hit från KoolaViola och blev så glad att hitta dina fina tussilago! Oj vad jag längtar efter våren nu!

    Ha en riktigt skön helg!
    MiA

    SvaraRadera
  5. Så herlig med vårlige bilder,og fine var de også.Man lengter til vår,det skal være visst,gleder meg til å begynne å grave i jorda igjen,gå lange turer i skogen,og bare snuse på den deilige skogslukta,hmmm.
    Ha en trivelig helg!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Tack för alla gulliga kommentarer!

    Fick lite längtan efter våren själv ju....fast passar på att njuta av det som är kvar av vintern först ;-)

    SvaraRadera
  8. Hej igen :)
    Dina foton på löv lite längre ner är jättefina, och påminner otroligt mycket om något jag snubblade över när jag googlade på wabi-sabi för en tid sedan. Tänkte tipsa dej om den sidan, men nu kan inte hitta den alls. Typiskt!

    Och så kom jag också på att jag tror att du fick min utmärkelse om Glädjespridare ... men vart tog den sedan vägen? Jag vill gärna följa den i spåren så hör av dej vem du skickade den till. Och om du inte skickade den vidare alls, så skickar jag ut den igen till någon :)

    Ha det gott!
    MiA

    SvaraRadera
  9. Hei Bente,jeg har lagt inn forklaring på hvordan du får store bilder på fotobloggen din.Håper du får det til.

    SvaraRadera
  10. Jo.. jag skickade den till Cornelia som skickade den till KoolaViola som skickade den till Blenda som skickade den till dej.. fast sen tog det stopp. Du har nog missat det :) Läs här:
    http://blendablenda.blogspot.com/2009/01/bullerbymys-hos-mig.html

    Så nu är det din tur att välja ut en glädjespridare att skicka den vidare till. Och du får gärna tala om hos mej vem du valde, för jag vill gärna bli tipsad om många glada bloggar! Titta i min högerspalt under rubriken "Glädjespridare" där jag har samlat er !!

    SvaraRadera
  11. Tack för utmaningen..!!
    Men...säger som Ancan... för jag fattar inte ett dugg..haha!
    Va skönt d e att va en ung o senil Tant..:)
    Lördaxkram!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails