lördag 10 januari 2009

Jogga med munnen!


Hmmm....har haft lite problem till o från med käken...eller ena sidan iaf. I dag verkar det ha snott sig helt.......den har liksom åkt lite på sniskan.....kan inte bita ihop överhuvudtaget...känns hur knepigt som helst....(svårt att äta med, det blir liksom bara "halvtuggat")

Har kollat o kollat i spegeln om det ser lika snett ut som det känns....men det gör det inte som tur är...*drar ett lättnadens suck*

Enligt min tandläkare...(tillika ägare av hästen jag tränar).....har jag fått kramp i en/flera käkmuskler på den sidan. Hans ordination...: jogga med munnen! Eeeehhh......jo, jag förstår ju hur han menar...( han satt mitt emot när han sa det o samtidigt gjorde joggande rörelser med munnen)....men visst låter det lite tokigt!

Så nu joggar jag med munnen o springer fram o tillbaks till spegeln för att dubbelkolla att det verkligen inte har börjat se lika snett ut som det känns!....(får upp en konstig bild i hövvet av mig själv med käken på snedden).........Det är väl bara att "bita ihop" o hoppas att motionen ger resultat! Jag borde ju få ett attans munläder om inte annat........??



O Blenda....visst e han go när han somnar en stund i sängen efter en långpromenad, med bakbenen mellan frambenen!!
Hej o hå!

5 kommentarer:

  1. Blir lite avundsjuk att du får ta så många fina kallt-och-fruset-med-frost-och-annat bilder!!!

    Själv får jag ta foton på lervälling och gyttja. Hoppas på minusgrader igen så man fota och åka skridskor igen.

    SvaraRadera
  2. Kanske minusgraderna e på väg söderut...? I morrn ska de iaf åka härifrån enligt smhi......håller tummarna för er därnere...:-)

    SvaraRadera
  3. Huff..Det høres litt slitsomt ut å jogge med munnen..Hjelper ikke å massere i helt bakerst i kjeven da?...(utvendig;-))
    Visst er Blenda god..
    Nå skal jeg snart ut for Chiquita skal få trimmet høvene..Må også få henne til å kikke inn i munnen hennes..synes hun spiste litt rart i går.Hvis jeg prøver blir hun litt brysk,men med en skikkelig røkterdame er hun snill som et lam..hmmmm...
    Super dag&ikke jogg for mye nå da..Kan jo bli støl.."fnis"..
    Klem Randi

    SvaraRadera
  4. Næææ..Sorry..Her går det litt vel fort i svingen skjønner jeg..
    Også Blenda da!!Det burde jeg jo ha skjønt..
    Nå måååå jeg løpe..skal snakke med en hund etter å ha vært hos hestedarling..
    God tur & Klem Randi

    SvaraRadera
  5. Ser det føre meg...
    Fram og tilbake til speilet, joge med munnen...
    Kryssar fingrane og ynskjer god bedring!!
    Herleg bilde av hunden:0)
    Klem

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails