fredag 16 januari 2009

Svart-fötter


Nog var jag lite nöjd med mig själv i morse när jag kollade temperaturen o den visade så här...(den har inte stigit mer än ett par tiondelar än så länge)

Små mus-fötter hade nog förfrusits och förvandlats till små svart-fötter om jag alldeles hjärtlöst hade skickat ut dom i kylan i går kväll. Nu slipper jag iaf ha det på mitt samvete!


Sen upptäckte jag den här frostkanten på mitt vardagsrumsfönster.......på INSIDAN
Visst e det vackert med frostrosor Göran...:-)...men de får gärna vara på växthusfönster i stället!


Hej o hå.

17 kommentarer:

  1. På insidan?
    Det är sådana här dagar man helst inte vill att uppvärmningen ska gå sönder va?

    SvaraRadera
  2. Huttetu!!Det var jammen kaldt..
    Men er vel en annen kulde enn nær sjøen..Jeg er oppvokst på Lillehammer og der kunne det lett bli så kaldt på vinteren,og en helt annen kulde enn her på Nesodden..
    Supre bilder&snart er det vår:-))
    Deilig dag & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  3. Va bra du har det. Som kan stå inomhus och fotografera frostrosor!
    Här var det 10 minus i morse, men jag eldar i braskaminen och på andravåningen har jag snart skrämt upp termometern i +27. Inga frostrosor här inte, mer svettpärlor.
    Tack för all support i norsketävlingen, du är nästan fööör generös.

    SvaraRadera
  4. ..jag glömde en sak Bente. Jag är så dålig på Norska och har inte kunnat läsa mej till vad priset är i tävlingen.
    Men om det är en jordenruntresa för två; Skulle du kunna tänka dej att åka med?

    SvaraRadera
  5. Brrrr...du har det kaldt ser jeg.
    -3 her men snøfokk, Major må ut..og da må jeg ut. Uansett.

    SvaraRadera
  6. Göran:
    Letar frenetiskt för att hitta jordenruntresan som borde vara förstapriset.....men jag tror tyvärr det bara är den stora hedern i att ha vunnit en norsk tävling man får nöja sig med......ska fortsätta lusläsa ifall jag missat nåt...*hoppas, hoppas*

    Majorogmeg:
    Joda....det virker ikke som Atlas er det minste bekymret om kalde tår engang...så det er bara å pelle seg ut! :-) Friskt og godt!

    SvaraRadera
  7. Bente:
    Aj, aj, aj, är det på det viset. Då behöver jag inte sörja för att jag håller på att bli omkörd av norrmännen i omröstningen.
    Du får ta en tur på sparkstöttningen istället. Spänn Atlas framför och kör så det ryker..

    SvaraRadera
  8. Det verkar som det blir en omröstning till....bland de fem bästa eller nåt.....då tar vi fram det riktigt kraftiga artilleriet o kör över dom totalt! Förbered dina läsare på det så gör jag detsamma med mina......"Växthus Frostros" ska nog fixa dig lite norsk heder o ära ska du se....:-)
    Tror jag väntar med sparkturen till en annan dag....fartvindarna skulle nog skapa en kyleffekt på 40 minus ungefär.....det är fortfarande 25 grader kallt här.

    SvaraRadera
  9. Häftigt!
    Då kanske det blir en jordenruntresa som pris. Eller en tur på sparken...

    SvaraRadera
  10. Ska börja träna med Atlas.....så fixar vi sparkturen åt dig! Du kan ju kolla med SMHI o boka nästa köldknäpp om du vill ha lite arktisk känsla över det hela....:-)

    SvaraRadera
  11. I Västindien är det bara frost i frysen :-)

    SvaraRadera
  12. He, he.......det kommer ett dräpande svar senare den "vanliga" vägen Ulf :-P

    SvaraRadera
  13. He he, snälla du, jag var in o röstade idag ju-på en jättefin bild. Såg en annan fin bild oxå, där man kunde fantisera om en vajande palm (som nån skrev).

    Iskristaller-med våra ögon leker, gnistrar o förför.

    SvaraRadera
  14. Blir det en final till tror jag konkurrensen hårdnar betydligt.
    Ska vi säja så här; Om jag vinner bjuder du mej på en sparktur och vinner du kommer jag och skjutsar dej på sparken.
    Vad tror du om sparkföret i Västindien?
    Ulf verkar vara en hyvens prick. Det är ju min bild han pratar om!!!

    SvaraRadera
  15. Sparkföret i Västindien är helt perfekt, skillnaden är att man antingen har hjul eller vattenskidor på *S*

    Göran: Alltid härligt med folk som ser "det lilla" i saker o ting, tex en myras mödosamma väg, isrosor mm. Alltför många är fullt upptagna med sin statusjakt-jakten på en falsk lycka. Må gott :-)

    Ps-jag slapp ett dräpande svar *S*

    SvaraRadera
  16. Göran:
    Ligger i hårdträning! Det andra alternativet e ju inte ens aktuellt. O Ulf är en toppenprick....när han inte gnäller...;-D

    Ulf:
    Det dräpande kommer!

    SvaraRadera
  17. Ha ha-denna sida har nu blivit en chatsida *S*

    O nu över till en dikt-allt för att slippa få nåt dräpande över mig *L*

    Bente är så snäll och rar, ej på vänliga ord hon spar. Jämt hon skrattar och ler, och vänligt på oss ser.

    Ps-jag gillar även ordverifieringen, ordet man måste fylla i för att kunna skicka inlägget. Denna gång har jag fått ordet "bremeg" :-) Om det är en dator som hittar på dessa ord, då måste det ju finnas en själ i dessa manicker :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails