söndag 1 februari 2009

Min dag i bilder.

Petunia uppmanade folk innan helgen att komma sig ut på tur....jag är ju "ute på tur" varenda dag.....men i dag blev det mycket fotograferande.....så här kommer min dag i bilder:

En man här i byn utfodrar rådjuren vintertid....där är de rätt så orädda av sig och man kan komma de riktigt nära. De är så otrolig vackra.

Sen stoppade jag in Atlas i bilen för att åka till en bekant som har lamadjur. Ville fota de när det var vackert väder. Så häääääääär vackert var det!
De har lamorna som fårväktare till sina Ryafår.


Inti säger hej! Jag har blivit alldeles kär i de här djuren....de är jättespeciella...och otroligt vackra!

Paxi och Inti.

Vackra, nyfikna Inti!


Hemma igen.....slängde jag i mig ett par mackor....sen gjorde jag som jag gjort nästan varje dag nu....spände på mig skidorna för att åka en vända. Det var 14 grader kallt och gnistrande solsken. Vykortsvinter!

Snusmumriken, alias Atlas är med såklart.


Himlen bjuder på alla möjliga olika färger en sån här dag.

Det var så skönt att åka så jag blev ute drygt två timmar! Solen lyste när jag gav mig iväg......när jag var på väg hem hade det börjat skymma. Månen och Venus hade tagit över belysningsuppdraget efter solen.

Så nu är vi rätt så nöjda båda två.........efter en underbar dag.......det blir en tidig kväll i kväll.
Hej o hå!

14 kommentarer:

  1. Lika underbara bilder som vanligt...och vilka fantastiskt fina djur!

    SvaraRadera
  2. Tack Ancan.....och visst e dom!!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du tog uppmaningen på allvar.
    Som vanligt fina bilder, men jag är svag för bilder i motljus och du har med några urtjusiga!
    Man kan se och känna att det är häftigt kallt.

    SvaraRadera
  4. Tack Göran.....gillar också motljus-bilder....men de kan va svåra att få bra.....skulle nog behöva en bättre kamera nångång i framtiden...:-)

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiske bilder!! Ja visst va det fint i dag, endeli sol!
    Håper vi får ett par soldager til, jeg behöver lys nu etter kjellerbesöket i helga!
    Ha en go kvell!

    SvaraRadera
  6. WOW..flotte bilder må jeg si. Virkelig. Så flink til å ut på ski da gitt. Det er jeg dårlig til ja.. Må iallfall være på en plass det kun er oss..og ingen andre. Du har det kaldt du å..-6 her men virker som -14..eller noe sånt.
    HA en super kveld :-D

    SvaraRadera
  7. Så nydelige bilder,vakker natur,vakre dyr,og nydelig vær,kan man ønske seg mer?
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  8. Jag är helt överväldigad. Dina bilder är så otroligt vackra.
    Och du ska bara veta hur avundsjuk jag är på er med all
    snö ni har. Dina bilder värmer ända in i själen.
    Hälsa Atlas :)

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder!!!
    Åh vilket vackert väder!!!
    Nu blev jag "avis" när vi inte knappt sett solen på en vecka!
    Jadu, det är bara att säga GRATTIS till både foto-proffset och "skiderskan"..:)
    Kram till er 2 "friskusar"!!!

    SvaraRadera
  10. Vackert, vackert. Kyrkbilden tycker jag är underbar :o)

    SvaraRadera
  11. Tackar o bugar allihopa.....det glädjer mig att jag kan förmedla lite av allt det vackra jag har omkring mig....det är det som är meningen. :-)

    SvaraRadera
  12. Vakkert, vakkert, vakkert!
    Kjempebra!
    Kom og hent "turmerke" inne hos meg!
    Det siste bildet var bare så veldig flott!!!

    SvaraRadera
  13. Herlige bilder hos deg:o)))
    Det siste ble min favoritt..

    SvaraRadera
  14. Vakre bilder som alltid. Du er heldig som bor så landlig.. de lamaene var virkelig kule :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails