torsdag 26 februari 2009

I natt jag drömde......

I natt drömde jag att jag höll på att inreda en liten redskapsbod åt mina första egna MES:ar.

Jag letar ju som tidigare nämnt nån annan stans att bo, så jag kan införskaffa mina första egna hönepönor. Det är lättare sagt än gjort att hitta här omkring....jag vill ju absolut inte flytta från området jag bor i. Stortrivs här!

På lördag skall jag iaf titta på ett lite hus som skall hyras ut i närheten här. Är inte så jätteentusiastisk då hon som äger det säger att förra hyresgästen har "sunkat ner det", och att det kanske skulle vara i behov av renovering. Men jag skall iaf titta på det, så får vi se. Till detta lilla hus hör det också en minimal redskapsbod. Det var nog den som smög in sig i min dröm som inredningsbar åt mina fjäderkompisar. Hoppas, hoppas, hoppas ändå, att huset kan vara i hyggligt skick....och att det finns möjlighet att omarbeta något utrymme till hönshus. Det är det viktigaste kriteriet i mitt husletande!

Sen hittade jag en ras till som jag bara mååååste ha! Wyandotte!!!

När jag som vanligt satt och tittade runt på olika hönsraser så råkade jag få syn på en sån här:

De är ju så vackra så det gör ont! Gå in på den HÄR sidan....eller den HÄR med dvärgvarianten för att se flera, så fattar ni vad jag menar.
Jag drar häftigt efter andan varje gång jag får syn på en ny!

VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA! VILL HA!

Nu blir det promenad, sen skall jag plugga!

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Wyandotter är ju bra ruvare!
    *läser i hönsbibeln*
    Japp, det är de!

    Toppen, toppen!
    Med tanke på att MES:arna inte når ner med magen till marken, då.
    :o)

    SvaraRadera
  2. Gu så vakker hönapöna!
    Ser nesten uvirkeli og oppstoppa ut!
    Håpa det går bra på hustitten så du får eget hönsehus!
    Ha en bra kvell.
    //Lilian

    SvaraRadera
  3. Det var svært så lange føtter det var på de hønene på det første bildet her,eller er det haner,har ikke så stor greie på sånt jeg.
    Håper det årdner seg med hus både til deg og hønene du skal få.Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. jag skäms nästan...jag HAR ju fått hönor med tillhörande man, men inte orkat fixa klart deras boende ännu...fy skäms på mig ;-)

    SvaraRadera
  5. Har skickat en kommentar till dig oxå idag.. som inte heller är med!

    SvaraRadera
  6. Nu blir jag snart helgalen mer än vanligt ..på datorn idag!
    Nu provar jag för fjärde o sista gången idag!
    För jag har TITTAT... och nu FÖRSTÅR jag dig.:)
    Vilka totalt ljuvliga, vackra, förjusande och helt underbara höns! Jag blev mållös..
    För att inte tala om dvärgvarianterna.. Dom är ju bara helt bedårande!!!
    Så nu MÅSTE du få tag på ett eget pippiställe, så du kan bli höns-mora med egen vaktel-hund.. fniss!
    Kram och godnatt och dröm sköööna höns-drömmar!

    SvaraRadera
  7. PiLi:
    Visst är de..visst är de! *studsar runt mig själv med andnöd*

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails