fredag 13 februari 2009

Älvpromenad

En liten Fotosafari från i förrgår,







Fast det var under 20-strecket på minus-sidan så går det ju inte att stanna inne när solen lyser och landskapet gnistrar! Har man bara ordentligt med kläder på så är det skönt ändå. Fingrarna kanske inte instämmer till fullo, eftersom de allt som oftast får krypa ut ur vantarna för att trycka på massa små knappar på min kamera.

Klicka på bilderna för att se de större
Äntligen tog jag mod till mig och gav mig ut på älven! Nu kändes det plötsligt hur tryggt som helst att pulsa fram i djupsnön där ute. Jag fick ju ett helt annat perspektiv på landskapet jag rör mig i också.

"Men morsan....vad gör du där ute....vi brukar ju stå här uppe"

Atlas tyckte det var jättemysigt...plötsligt hade han en jättestor yta att korsa fram och tillbaka på. För att inte tala om alla spår som skulle kollas upp!


Fåglarna har trots den hårda kylan gett ljud från sig på ett vårlikt sätt under en längre tid. Några träd var samlingsplats för ett helt gäng som livligt diskuterade solens fördelar...eller möjligtvis vad det var för konstig varelse som stod där nere på backen och viftade.

Det mesta av knoppar var återigen dekorerat på det här viset

Snacka om att hänga i en skör tråd!


Atlas hittade en "skatt"....(han har en helt egen samling som består av de mest konstiga saker)....en gammal arbetshandske som han bar med sig hem.....och då skall det busas ett tag! Nu är det ju så stora fina snöhögar hemma på gården också....så då skall "morsan" jaga honom upp o ner på de ett tag för att försöka få tag på hans senaste tillskott till samlingen.
Fler bilder från den dagen finns på min fotoblog.

Hej o hå.

9 kommentarer:

  1. Härligt! Ser så vinterskööönt ut, men skulle nog bli näshårs-frysa-ihop-skrykelinos om en annan, numera köld-ovan från södern gick där..:)
    Jättevackra bilder!!!
    Hhhmmm.. men GLÖM INTE utmaningen..
    Annars får du gärna skicka den vidare..:)
    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Brrr..här är bara 5 minus men det räckte för att frysa om fingrarna när jag skulle fota tassar som du önskade! Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nok en gang nydelige bilder Bente. Arbeidshanske ja..hva er det med dem?? Major har også bært hjem endel av disse, de er jo rågøy.. Disse "guttene" er morsomme vesen. Vi har fått mildvær..skifter mellom tette snøbyger og sol.. Jeg var selfølgelig ute når det snødde som værst.
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  4. Å,så utrolig fine bilder,har du gått kurs i fotografering,eller er det selvlært.Jeg syns du er så flink.Ha ei riktig god helg.Klem fra meg!

    SvaraRadera
  5. Hörrödu..min sköna "höna"..:)
    Ta't lugnt nu!!! Stressa lagom..
    Mmmm.. tuppen e vacker o hussen e goer, bäbben e bedårande o äggen vackra!
    Imorn e d Alla Hjärtans Dag... Das Valentin... så nu hååler ja tummen för att resan din går bra!
    Blomman får du ta med dig till Halland o tebax om det blir nödvändigt.. DU ska finna svaret.. eftersom jag fick stöka runt hela förra helgen för att hitta valp-foton på Tjocksmockan..:)
    Kramar från oss tre till er två och ha d så bra i veckan nu!!!

    SvaraRadera
  6. Gulle dig Tanta mi........då tar jag blömma mä mäj te Halland då...höppes på lite hjälp därefra da....ä dä löv dä?

    SvaraRadera
  7. Japp.. de e lööv de...:)
    Kramelikram!

    SvaraRadera
  8. Igjen....flotte vinterbilder :-) Må spørre deg også, bruker du stativ?

    Her har det snødd i ett et kjør, men i dag er det oppholds. Tok med meg kamera på morgenturen i dag for å forevige det nedsnødde - og det er ekstra stas når det er dagslys. Som regel vandrer vi i mørket.
    Det må være noe med disse arbeidshanskene, Balder har også en tendens til å finne de og da blir han skikkelig villmann :-)


    Dere får ha en finfin lørdag!

    SvaraRadera
  9. Det er en ivrig fotograf og det er flott å ha deg på safari listen! Flotte bilder, Bente!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails