lördag 28 februari 2009

Glädjesvada i hönshuset

Efter jag varit och tackat ja till att hyra huset, var jag tvungen att få ut min glädje över att snart kunna dela mitt liv med fjädrar. Jag smet in i grannens hönshus och berättade den glada nyheten. Vet inte om de var sådär fruktansvärt imponerade....men det verkade iaf som de börjat vänja sig liiiite med min närvaro....för det var inte alls samma ilsket kacklande som det brukar vara. Några verkade faktiskt lyssna väldigt noga på min glädje-svada. I redena låg de här skatterna! Fyra i ett och ett i vardera av de andra.

Otroligt vackra!

Strax efter flög denna vackra varelse upp och petade de noggrant under sig. Här skulle det ruvas!

Alla fröknar är än så länge inte lika förtjusta i att jag kommer o hälsar på. Detta var en av de. Hon missade tydligen att den svarte flög upp i första redet förut. Blicken inställd i red-höjd.


"Undrar om jag når det första fast den där människan sitter i vägen?


Mmmmm....kanske...veeet ju att det ligger massa ägg som borde ruvas däruppe....


Mmmmm....verkar vara ledigt också......vad jag kan se....


Tar sats ända från knäna.....oooooheeejjj...ooo


...hopp/flax.......det gick precis....men vad i.....


...hela friden.....det var ju upptaget!!


...attans människa!


...jag kan inte flyga sidledes.......hur gör jag nu då??


....dumma dig!!....du är i väääääägen!!

Flyger väl ner igen då........kan ju inte trängas två i ett rede heller...


...hörru tuppelupp...hjälp till nu o jaga bort den där som sitter där. FLYTTA på dig säger jag!"


"Hrmpf...komma här o trängas....."

Hej o hå!

4 kommentarer:

  1. Hahaha... Vilka underbara bilder du har tagit!
    Nu e d bara att planera.. Jag kommer och hjälper dig att flytta...........:)

    SvaraRadera
  2. Tack o tack.....:-) försöker fortfarande komma på var jag gjort av det förbaskade kontraktet!

    SvaraRadera
  3. Så utrolig artige flotte bilder!! Høner er som tidligere skrevet, flotte dyr.
    Kos deg på en go lørdagskveld :)
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  4. Så deilige bilder og tekst.. Fniste meg nedover:-))
    Er det virkelig sant at du skal flytte og få deg dine egne høner!! Gratulerer!!!Det er såååå koselig..
    Fortsatt deilig helg til deg & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails