måndag 23 februari 2009

Lättnad!

Fler hönsbilder finns HÄR



Fick svar från mina lärare i dag att jag skall få göra tentamen utan att behöva ställa mig framför hela klassen och prata. Nu känns allt mycket lättare igen och jag kan fokusera på att fortsätta plugga, istället för att ha ångest för en jobbig situation!

Åkte till en kurskompis i Sollefteå i dag och gjorde klart referatet som vi skulle göra på en vetenskaplig artikel. Ingen av oss är "ursprungssvenskar"....och vi har jätteroligt tillsammans med alla språkroligheter som uppstår.


Tusen tack för alla uppmuntrande och stöttande kommentarer! Det har verkligen värmt enormt mycket att få såna från människor som egentligen inte känner mig alls, "bara" genom bloggandet. Ni är otroligt fina allihop och jag är glad jag lärt känna er alla på det här viset!

En av alla ljuspunkter de sista dagarna mitt i alltihop....var att den här låg i min brevlåda när jag kom hem i lördags.
Nu vill det verkligen till att jag letar fram självdiciplinen och pluggar anatomi och instrumentkunskap istället för att sitta med näsan djupt begraven i den här! Koola Viola och andra braiga hönsbloggare refererar titt som tätt till den här boken, som skall vara ungefär som hönsägarnas egen bibel. Då tänkte jag det var lika bra att få hem den så jag kan förbereda mig ännu bättre inför dagen H.......(Hönsinflyttningsdagen)........så mina hönepönor får en så bra start som möjligt!

Sen tycker jag ni skall passa på att gå in och läsa Cornelias bidrag i Bok-SM, jag har börjat läsa den och tycker hon skriver jättebra! Jag kommer lägga min röst på henne....gör det ni också om ni gillar den!



Till sist en liten hälsning till Blenda och Kalle. Atlas är också jättespänd på resultatet av ultraljudet!!

Hej o hå!

9 kommentarer:

  1. Jeg er kjempeglad på dine vegne!! Så bra du tok en prat med læreren, nå kan du sette fokus på lesing, ikke at du skal stå å fremføre foran klassen :)

    Lykke til og "keep up the good work"
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det ordnat sig med studierna :o)

    Och mycket bra bok-investering. När du bläddrat några sidor kommer du förstå varför den är "hönsboken framför alla hönsböcker". Urbra.

    Och vilka hönsbilder du publicerar lite här och var! Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Bra att det ordnade sig för dig med föreläsningarna!

    Har helt missat att du hunnit ner till mina hemtrakter en sväng - självklart finns det en säng plats ledig om du kommer neråt ngn annan gång (+ en vovveplats såklart) :-)

    SvaraRadera
  4. Åh va gutt att det känns bättre och att det löser sig för dig.
    Kul att du gjort slag i saken och köpt dig böckernas bok alla kategorier.
    Hälsa tillbaks till Atlas :)

    SvaraRadera
  5. Men..gulledig! Tack så mycket för de fina orden, kan tro att jag blev glad!

    Har hönsboken, kan inte leva utan den. Höns är underbara, ser framemot många fina hönsbilder!

    Kram

    SvaraRadera
  6. men nu glömde jag juuuu..härligt att det ordnade sig med tentan!

    SvaraRadera
  7. Det var kjempebra,nå blir det sikkert lettere for deg og studere videre.
    Vi er i Sollefteå på ferie nesten hvert år,trivelig sommerby,har aldri vært der vinterstid.
    Du må gi Atlas en liten kram fra meg,han er så nydelig:o)

    SvaraRadera
  8. Den ÄR hönsägarnas bibel!! Jag lovar! Huuuur bra som helst!

    Och jag lovar hemskt gärna MES-bilderna... de är kanonfina!! Slänger upp dem nån dag framöver.

    SvaraRadera
  9. Så bra :-) Følte meg nesten litt lettet selv.. det er ikke godt å gå rundt med en konstant vond følelse i magen. Derfor så synes jeg du skal studere litt og heller bla i hønseboken når du føler du har vært flink og studert!!

    Ha en fin og produktiv dag

    Klem fra Heidi -Balder takker hilser tilbake til Atlas

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails