fredag 20 februari 2009

Panik

Hmmmmmm......sitter just nu på tåget hem och fnular på om jag skall hoppa av utbildningen eller inte.

Under veckan med föreläsningar nu.....så uppstod en situation där en föreläsare ville att vi gruppvis skulle presentera ett visst material för varandra. Det innebar att man skulle gå fram och ställa sig framför alla och prata. Det här klarar jag inte av......så fort hon hade förklarat vad vi skulle göra, började paniken ta över. Fast jag verkligen försöker koncentrera mig på att tänka positivt....att alla tycker lika illa om det osv, så går det inte! Det slutar med att tårarna bara tränger sig fram och allt blir totalt blockerat.

Saken är den att nästa tentamen skall presenteras på samma sätt! Med grupp-presentation framför alla andra i klassen. Efter denna veckans totala panik-reaktion så känner jag att jag inte kommer klara den kommande tentan. Jag får panik-känslor och tårarna kommer bara jag tänker på det! Skall fundera under helgen hur jag skall göra, kanske får hitta på något annat istället....nåt som inte kräver en sån prestation. Känns inget vidare.

14 kommentarer:

  1. Dette høres virkelig vondt ut..Er det relevant i forhold til det du studerer?..
    Du får sove på det som vi sier i Norge...
    Millioner av varme tanker & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  2. Kjære deg! Jeg vet godt hvordan du har det. For jeg har det akkurat likedan. Men du kan ikke hoppe av utdanningen av den grunn. Du MÅ gjennomføre det. Hvis det er i gruppe du skal gjennomføre det, fortell det til de andre så de kan "avlaste" deg litt.
    Du er tøff!! Bare bestem deg!!
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  3. Åh hörre du. Jag förstår verkligen hur du känner. Nu vet ju inte jag vad det är du läser, men jag har ju oxå börjat plugga och känner detsamma. Inte för att jag måste stå och redovisa inför gruppen, men jag klarar inte att fokusera på skolan. Såå synd, jag trodde verkligen det. Men dygnens timmar går inte ihop, jobbar 100%, läser 50%, två småbarn och sen älskar jag lugn och ro på landet. Och längtar efter hund. Hur dum får man bli undrar jag. Behöver ju inte vara mattesnille för att klura ut det... Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Men herlighet, ikke skall du vell hoppe av utdannelsen for en liten tentamen!!!!Tenk positivt, dette går skitbra! Du får vell smyge i deg en liten "knert" för du skall tell pers!!

    SvaraRadera
  5. Finns det möjlighet att prata med tentamens-läraren om saken, och om hur du känner? Om kravet är att det ska köras muntligt, kanske du kan ta det muntligt med bara läraren som "publik"?
    Bedöms även framförandet?

    Om inte det finns krav på muntligt framförande, dvs betygssättning av framförandet, borde du kunna få lämna in det skriftligt. Eller läsa innantill. Du kan ju skriva, så det borde ju gå bra.

    Alltid tråkigt när sånt ska fälla krokben för att genomföra en utbildning. Men det borde gå att lösa om läraren är flexibel, tycker jag.

    *har själv varit läraren i liknande situationer*

    SvaraRadera
  6. Huffda,den følelsen hørtes ikke god ut.Sannelig ikke greit å gi noe råd heller,for du kjenner jo deg selv best,og vet hva du er god for.Det ville jo være synd om du ikke fikk den utdannelsen du har begynt på.Stå på,det går sikkert bedre enn du tror.Heier på deg:o)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla upmuntrande ord allihopa!
    Har precis klivit innanför dörren hemma, skall krypa ner o sova en skvätt sen fortsätta fundera på hur jag skall göra.

    SvaraRadera
  8. Usch, det där låter så jobbigt.
    Hoppas du finner en lösning på det hela - men det är aldrig lätt "när man är mitt i det".

    Kramar till dig från "faktiskt" ett snöklätt Halland

    SvaraRadera
  9. Uff, dette er ikke enkelt. Du må nok bare gå inn i deg selv og kjenne på hvilken følelse som er sterkest, utdanning eller angst for fremføring.

    Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg forklart situasjonen til foreleseren/læreren så kanskje du slipper å stå foran hele klassen. Alle muligheter må prøves før man tar en drastisk avgjørelse!! Dette ornder seg :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Hur går det för dig. Har du hunnit fundera mer på dina studier eller är det mest deppigt just nu. Tänker på dig och hoppas det går bra.

    SvaraRadera
  11. Tack för omtanken!
    Har skickat ett mail till mina lärare och frågat om jag kan tenta på ett annat sätt, hoppas jag får svar på måndag.
    Känns inget vidare just nu, men det går över. Säkert bättre i morgon.

    SvaraRadera
  12. Det var lurt..Er spent på hvordan det går med deg vet du.....
    Du får spørre Atlas hva han synes du skal gjøre:-)
    Millioner av varme tanker & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  13. Usch då...hoppas du kan tenta på annat sätt. Håller tummarna!

    Vet hur det känns, har väldig ångest nu när jag lagt ut min bok i Bok-SM. Tänk om de jag känner tycker den är pinsam dålig? Och tycker jag är en hemsk männsika för jag använder ...hmm.. ord jag inte brukar använda.

    Nu har jag i alla fall lagt ut den. Känner du för läsa lite...och möjligen rösta? Se min bok under: http://www.kapitel1.se/cornelia-cask/de-forsta-sekunderna-pa-balet-ar-varst

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Tack =) *fick lite mer ångest*

    Men, man måste ju våga hoppa någon gång!!!!!!!!!!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails