fredag 6 februari 2009

Fotosafari








Här kommer en liten Fotosafari från i dag

I förmiddags spände jag på mig skidorna igen och åkte en vända. På vägen stannade jag till hos hästarna. Måste ju heja lite. Termometern visade på 11 minus....men det blåste isvindar från norr, så det var riktigt bett i kylan i dag. Fingrarna stelnade rätt snabbt.

Atlas vitnos.....så här ser han ut hela vintern....iaf de snöiga vintrarna. Han älskar ju att stå på hövvet i snöhögarna. Ibland händer det att han kommer upp med nåt spännande också....som en mus eller sork..........

Tre vackra! Från vänster: Kia Fia Lillbumsan, världens vackraste varmblodssto. Månstråla, alias Storbumsan, världens vackraste kallblodsmoster. Månåpål, alias Pille Pelle Pålsson, herrn som jag tränar och älskar trots att han bråkar o tjafsar med mig hela tiden. Det är hans sätt, o han älskar att härja med mig. I går var han riktigt duktig när jag körde lite snabbare intervaller med han.
Senare på eftermiddagen i dag var jag upp och pulsade runt med Månåpål i djupsnön igen...urmysigt.....trots rinnande snok....:-)
Vinterlandskap...med tillhörande hundrumpa....på rundan i förmiddags.

Detsamma....nu för en gång skull utan hundrumpa.......jag var tvungen att skynda mig innan han kom på att jag stannat ;-)
Några snöflingor som fastnat på min jacka.

Avslutar med två himmelbilder, med olika innehåll.

Tog med mig ombyte upp till stallet i dag...så när jag ridit klart....tog jag min första joggingrunda på jag vet inte hur länge. Det var väl i höstas nån gång jag senast var ute tror jag...innan alla veckor man var borta i o med skolan. Kan ha varit september-oktober. Hade ju tänkt springa några motionslopp lite mer seriöst i år.....och vara lite mer välförberedd än jag var förra året.
Trodde inte jag skulle orka så långt, men det var inga problem alls.....det var bara att lufsa på...hur skönt som helst! Inte ens minsta lilla andfådd när jag kom hem.......grymt skönt! Nu är jag verkligen på G igen!
Hej o hå!

12 kommentarer:

  1. Ääälskar dina hästbilder. Mums för ögat :o)

    SvaraRadera
  2. Tack....smaklig titt ;-) Det är älskvärda hästar också.

    SvaraRadera
  3. Takk for den fotosafarien, nydelige bilder du har tatt. Atlas er jo gøy der han står med hodet langt nede i snøen, herlig.
    -8 og vind ble det her utpå dagen. Men jaggu er du sprek må jeg si. Joggerunde og skitur.. Men sunt å være sprek, jeg har tapt meg litt..må innrømme det.
    Ha en flott fredagskveld!!

    SvaraRadera
  4. Nydelig fotosafari! Hund, hester og natur! Det er så flott!!

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder,alle på sitt vis.Hester er utrolig vakre dyr,du er heldig som kan ha hester.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Det er ikke mine egne Anne-Berit, men jeg er så heldig att jeg får hjelpe til med å trene den ene av dem, og hjelpe til litt i allmenhet med litt av hvert der oppe hos de som eier dem.

    SvaraRadera
  7. Gokväll!
    Härliga bilder och vad fina hästarna är i vinterhagen..
    Kia har "blivit stor tjej" nu, ser jag.. Har ju inte sett henne på ett år! Beundrar dig att du bara orkar, skida, rida, hundplumsa och sen JOGGA..!
    Tokastolla-träningsfreak.. men go for it, du ska ju löpa mkt i år..fniss!
    Fredagskram.. nu ska jag se slutet på Let's Dance..:)

    SvaraRadera
  8. Vilken idyll! Och vilka foton! Jag skulle också vilja skida *sparkar i lersnön och drunknar nästan på köpet*

    SvaraRadera
  9. (från F för övrigt (hon som inte föll))

    SvaraRadera
  10. Ha, ha, ja kunde jag så skulle jag gladeligen dela med mig lite av allt det vita, här fortsätter det snöa i dag och vi har nog så det hade räckt åt hela landet numera.

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt inlägg =) Vacker stalldörr, hund och hästar, vackra naturbilder - me like!!

    Tyvärr så har jag inga valpbilder. =( Jag köpte vovven när han var 7 månader. Hittar inga på uppfödarens hemsida heller. http://www.eifoszan.com/

    Önskar dig en härlig lördag =)

    SvaraRadera
  12. Love the snowflake on the jacket - great observation!

    Hej fran Skottland!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails