måndag 2 februari 2009

Paket från Petunia!


Hon är ju för go` Petunia!

Jag var med i en liten tävling för en stund sen....(för att jag tycker om att fota...och har precis börjat försöka lära mig pyssla lite med de i bildbehandlingsprogram också)....om ny logga till hennes Fotosafari.......och det blev mitt förslag som blev den nya loggan. Jättekul!

Som grädde på moset skickar Petunia ett pris också....som kom i min låda i dag. Jag studsade lite av ren glädje när jag såg vad det var.........en midjeväska...från Bergans!........en vattenflaska!.........och två Kvikklunsj!!


Det är ju som gjort för mina "turer"!

Bergans är ett märke som jag är inne o kollar på lite då o då, riktigt snygga o hållbara saker från ett genuint norskt varumärke....o så kommer det en sådan väska....gissa om jag blev glad!

Kvikklunsj är ett annat genuint norskt "turtillbehör"...........jag är ingen storkonsument av choklad...men den norska Kvikklunsjen har hängt med sedan barnsben.......det var alltid den man hade med sig om man skulle iväg på en utedag av nåt slag. Det var en riktig "hit" Petunia!

Rumpetaska og det andre kommer til å få sin premiæretur i morgen.......tusen tusen takk! Du er en knupp!
Så här såg himlen ut i morse.....det övre i öster, där solen skulle gå upp om en stund. Det undre i väster....där månen skulle försvinna snart.......
Bilden längst upp är från i kväll....Venus lyser så otroligt stark den här tiden på året!
Hej o hå........ut på tur skall jag gå!

9 kommentarer:

  1. Nydelige bilder du har tatt. Og gaven fra Petunia var jo topp. Jeg er heller ikke den stor sjokoladespiseren, men KvikkLunsj kan passe godt på tur.
    Ha det fint..på en mandagskveld!!

    SvaraRadera
  2. Kjekt at premien falt i smak! Det er ikke alltid like kjekt å å med sekk og når man skal ha kamera og litt annet med seg, så er rumpetaske alle tiders!
    God tur til deg!

    SvaraRadera
  3. Grattis Bente till din Rompetaska!!
    Norska e la änna för gött.

    Nu säger jag inte att dina bilder är bra länge. Nu är jag mest bara jätteavundsjuk.

    SvaraRadera
  4. Petunia:
    Kunne ikke blitt bedre, tusen takk!

    Göran:
    Kanske ska börja göra mina inlägg på norska i stället??.....tar för givet att det är den vackra naturen och omgivningen du är avundsjuk på.....kan fortfarande bjuda dig på en sparktur om du kommer till den här landsänden nån gång...(förslagsvis vintertid då...det blir så jobbigt annars)....Atlas börjar få upp farten nu...:-)

    SvaraRadera
  5. Urvackra bilder!!!
    Särskilt på Venus.. Grattis till presenterna, dom är du väl värd!
    Nu kan du tura me rumpetaske vareviga turdag!
    Härligt språk må jag då säga..:)
    Hur kallt har ni nu?
    Kram o gonatt från oss 3 till er 2!

    SvaraRadera
  6. Tackar o bugar mi käre Tanta......just nu visar det på "friska" 18,3 minus....varmare än i morse ändå....men det blir nog kallt i natt med :-)

    SvaraRadera
  7. Knallfine bilder,og så klar du har fått Venus på det første bildet ditt.
    Gaven fra Petunia var flott,så snill hun er den dama.Og du var jo kjempeflink som laget den flotte safarilogoen.
    Ha en fin tirsdag!

    SvaraRadera
  8. Jag blir så avundsjuk,jag blir så avundsjuk ta da di da ta da di da....
    Kvikklunch.......
    Säger då det, heldigris!
    Om jeg ikke var så komlat med kamerat så skulle jeg hvert med på fotosafari jeg og!

    SvaraRadera
  9. Anne-Berit:
    Tusen takk.......hun er jo helt utrolig...hadde ikke forventet noe slikt i det helle tatt.

    Lilian:
    Det er da bare å begynne ta med seg kameraet, det blir en trivelig vane og det er gøy å se andres bilder fra deres turer. Skal anta din utmaning i dag :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails