torsdag 12 februari 2009

Ryggsäcks-projekt


Vet ni vad det här är? Det är resultatet av en idiotisk människas snålhet!

Jag var ju tvungen att plocka min vandringsryggsäck i småatomer för att kunna köra den i tvättmaskinen. Det är bara det att det var ett tag sedan jag gjorde detta........typ december. Alldeles för länge sedan för att jag skulle ha en någorlunda färsk minnesbild av hur jag gjorde. För inte plockade jag ihop den direkt efter tvätten inte....nädå.....det gör jag sedan.

Varför göra i dag, det som man kan lämna ogjort även i morgon.....är en av mina deviser som jag ibland använder mig av i praktiken.

Sedan....det är liksom nu det...eftersom det är dags att åka söderut igen på lördag.....ännu en veckas föreläsningar o dylikt väntar nere i Halland.

(Hoppas innerligt att jag får träffa MES-gänget igen också......det är det jag ser absolut mest fram emot!)

Då måste jag ju liksom ha något att packa i. Resväska använder jag aldrig....det är bland det värsta jag vet att gå och släpa på packningen på det viset...näe...upp på ryggen med det....då kan man utföra allt möjligt annat om man behöver också......plus att man inte behöver bli alldeles snedvriden.

Så i går påbörjade jag mitt ryggsäcks-plockihop-projekt. Och avslutade det efter en liten stund....halvfärdigt. Alldeles superirriterad muttrandes på idiotiska snåla människor som tar med sig en öppnad mjölkförpackning i väskan på resan hem.....eller förresten den människan....det kan ju inte finnas många som gör så?

Traskade upp o tog in hästarna, sadlade på "Pille Pelle" o gav mig ut i djupsnön för en timmes pulsande. När jag kom hem sedan hade jag totalt glömt ryggan.

Fortsatte i morse....och fick ihop den hyfsat snabbt.....jätteglad...tills jag upptäckte att jag missat två "spår" som skenorna skulle gå igenom. Arrrggh!! Bara att spänna upp allt o börja om igen....men nu hade jag ju en viss pejl på hur det skulle vara....så nu gick det ju rätt bra.

Till och med Atlas tyckte det såg förskräckligt rörigt ut från början!


Hej o hå!

9 kommentarer:

  1. Ja,det skal ikke være enkelt,skulle fulgt med bruksanvisning på sånt.Men du fikk det jo til til slutt,bra gjort.
    I dag har vi hatt et nydelig vær her i Mo i Rana,knallblå himmel,sol,og minus 7 grader.Herlig:o)

    SvaraRadera
  2. urgh..skjønner godt du ble irritert. Frisk luft hjelper mot slikt. Putt ting i en pose..oppe i sekken..så slipper du å vaske den..

    SvaraRadera
  3. Bente! du får låna min väska:-)
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Tihi, jeg kjenner igjen frustrasjonen....men når det gjelder andre enn meg synes jeg det kan være rasende morsomt. Det er det jeg sier "gjør det i morgen" :-) Men det er sikkert ikke så kult å vandre med en sekk det stinker gammel melk av, hehe...og der skal det ligge rene klær "fnis"

    Jeg er helt enig med deg. Kofferter er noe dritt! Pakk det i en sekk og sleng det på ryggen. Dermed basta!!

    Skal du pendle eller flytter du?

    SvaraRadera
  5. Jag är "impad".. att du fick ihop spektaklet igen..!!!
    Rygga är kanon, men ibland KAN man även ta en resväska.. på hjul..:)

    SvaraRadera
  6. Strunta i väskan, fokusera på det som är viktigt - MES:arna.

    ..och glöm inte ta med dig några hem. Av MES:arna alltså.

    För snart måste du fixa till lite höns. Jag vill ju se hönsapöna-bilder i världsklass.

    ;o)

    SvaraRadera
  7. Mossan:
    Det var ikke jeg som sølte melken...det var ett annet dustehue som sølte ned våre andres pakninger. Måtte hatt pose runt hele sekken da i så fall ;-)

    Anna-Lena:
    Va gulligt av dig....men den kan du få dras med själv!! ;-)

    Balder:
    Skal bare pendle ukevis...flytter ikke frivillig herifra :-)

    Tanta:
    Skulle aldrig falla mig in...försök släpa på den över en kullerstensgata du.......

    KV:
    Satt o funderade under tiden jag plockade ihop den var det skulle bli bäst för ett par små..(för de ääär ju små)....MES:ar att färdas. Det finns ju några fickor som skulle passa jättebra att stoppa ner de i. O de skulle ju faktiskt rymmas i min garderob tills jag hittar nåt annat.......*fnular*
    O bara för att du upprepar detta med hönsbilder i världsklass som du kallar det....så kommer vartenda kort jag tar på mina framtida fröknar att se ut som suddigt hönsbajs! Det kan jag ge mig DEN på! O du kommer ploppa fram med kristallklara porträtt av dina pönor........:-)

    SvaraRadera
  8. Ha ha, kommer aaldrig att hända. *skrattar så jag trillar ur stolen*

    SvaraRadera
  9. KV:
    Trilla på du...om din fotoutveckling sker i samma takt som de senaste små dunbollarna växer så.....kolla bara framstegen sedan skräckbilds-Viola tills nu!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails