fredag 27 februari 2009

Fotosafari med snöpuls

Fotosafari från en gnistrande vacker vinterdag med snöpuls.


Ko-ägg färdiga att kläckas.

Spaning från snökanten.

Jag & "Pille-Pelle" aka Månåpål långt där nere i djupsnön.


Strax innan denna bilden togs, trampade han av sig ena framskon, vilket medförde att han liksom "landade på magen" i snön. Så där satt jag, på en häst som låg på mage i snön...(snön räckte nästan upp under magen på han just där ändå).......och tyckte det var jättemysigt tydligen, för han började gnugga hakan och betè sig som det skulle vara skönt med en liten rullning ;-).....Jag drabbades av en skratt-attack samtidigt som jag sprattlade med benen djupt nere i snön för att övertyga han om att det inte var speciellt lämpligt att rulla sig med mig på ryggen!


Här uppe var det lite grundare.


Sen var det djupare igen :-)


Solen värmde riktigt ordentligt i dag.


Smältande istapp i solen.


Min spanare.

Hej o hå!

12 kommentarer:

  1. Akk så vakre bilder!! Det ser utrolig deilig ut å dra avgårde på hesteryggen (sier hun som er redd hest) men jeg synes det gjør det. Du får fram Dagen din flott med disse bildene. Vakre Atlas...din spanare, det er han helt klart. Ser ut til at du bor slik til at han kan springe løs? I såfall er jeg grønn av misunnelse.
    I kveld var vi ute på tur i et forferdelig snøvær! Rundtomkringsnø, jeg så ikke en tøddel. Fysj!!
    Godt med fredag, nyt den :)
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  2. Å,det var flotte bilder,så fint vær dere har.Herlig den hesten din:o)

    SvaraRadera
  3. det var väldiga bra bilder:) och att den rullade sig runt i snön ..med dig på ... jisses :)

    SvaraRadera
  4. Gud vad häftigt att rida i såå djup snö! Det är mäktigt att känna hästen jobba så hårt för att ta sig fram. Med liite mindre snö (inte till magen) är det idealiskt för en härlig brall-galopp. Läckert!

    SvaraRadera
  5. Skulle du fråg min dotter så är det inte ko-ägg på bilden utan elefant-ägg:)

    SvaraRadera
  6. Niklas:
    Ahh...men självklart..*slår mig för pannan*....hur har jag kunnat ta så fel??

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder och herregud vad mycket snö... men måste vara helt underbart att plumsa runt med PillePelle i all denna "marängswiss"!!!
    Åsså vackre spanaren..haha!
    Jätteläckert!
    Kramar från oss med ett nersmält och hårt lager
    "marktäckande" snö-is..:)

    SvaraRadera
  8. hehe, kuegg :D
    Jeg er vant til at de heter traktor-egg, men kuegg vakke dumt det heller!

    SvaraRadera
  9. Vore jag som du skulle jag skaffa en snöskoter!!
    (Eller också har du redan en, tyckte jag såg skoterspår på en av bilderna där du åker havremoped)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder, men FY vad mkt snö... Är glad åt min leriga gräsmatta just nu, för jag vill verkligen ha sol och vår, både ute o inne ;-)

    SvaraRadera
  11. Herlige bilder!!
    Glad den ikke rullet seg med deg på..Kjente følelsen når du skrev det!!
    Du satte vel på en ny sko selv da?...
    Atlas er gutten sin det:-)Er vel ikke mye som slipper unna hans oppservasjon..
    Fortsatt deilig helg til deg & Stoooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  12. Oj, dere har mye snø! Her er det snøfritt nå - i alle fall nesten.
    Men det er jo god trim da og vasse i slik dyp snø.
    Flotte bilder og et fint safari innlegg igjen fra deg!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails