söndag 8 februari 2009

Fotosafari och hälsning söderut.








En liten Fotosafari från i går.

Eftersom jag är så lyckligt lottad att jag har ett överflöd av riktig vinter, dvs. massor av snö.....(som bara fortsätter att komma ner i ymniga mängder i dag också)......ska jag fortsätta dela med mig av det i form av bilder. Så Niklas och ni andra som tampas med slasket i väntan på våren där nere i södern i alla fall får titta på hur det borde se ut.

Så här skall en hundnos se ut vintertid.

Talltoppskudde

Medan jag fotade tallen här ovanför, satt min tålmodige hjälpare bredvid....(tålmodig var väl en liiiiiten överdrift).....och bara väntade på signalen att jag behövde hans assistans........med att gräva upp den.


Snöhatt

Snövagga

Två småbjörkar hade böjt sig över varandra som till en portal.

Atlas i traditionell stil.

I väntan på startskottet

Så här djupt är det på vissa ställen i skogen...och jag har låååånga ben. Mina kompisar säger att jag "älgar" iväg när jag promenerar.


Fler foton finns på min fotoblog.

Det blir förmodligen fotat i dag också....(går inte utanför dörren utan kameran).....så fler vinterbilder är att vänta :-)
Hej o hå.

15 kommentarer:

  1. Här var det också lika fina bilder, som på din andra blogg. Och vilka underbara djur! Är hästarna dina också?!

    Mvh Ewa

    SvaraRadera
  2. Tack igen :-) och välkommen!
    Nej det är inte mina hästar, de tillhör några vänner av mig. Jag tränar den ena av de, och hjälper till lite i största allmänhet när det behövs.

    SvaraRadera
  3. Jag fortsätter gärna att uppleva vintern genom dina bilder.
    Här har det kommir en tunt snövått täcke under morgontimmarna, helt onödigt för nu är det +3 grader, så det kommer att regna bort direkt...

    SvaraRadera
  4. Du har en medfödd känsla för detaljer du Bente. Helt otroliga närbilder på det småiga i naturen som en annan sannolikt skulle trampa ner vid en snöpulsarpromenad.
    Iskristallen på din fotoblog hade jag nog fått ta på mej dubbla glasögon för att ens upptäcka. Är inte säker på att det hade hjälpt.
    Tack för inspiration o påminnelse om att det faktiskt ÄR vinter;)

    SvaraRadera
  5. Sååå fine bilder(som alltid..)
    Du er da jammen sterk som greier å gå i så dyp snø!!
    Har storkost meg nedover bloggen..Vakre hester...(men finere enn Chiquita kan man jo ikke bli:-)Kanskje vi skal si vakrest i Sverige og vakrest i Norge..
    Atlas er superdeilig..Perfekt så det så!!
    Jeg har gitt opp papirlommetørkle helt på vinteren!!Blitt skikkelig god på å få det rett vei..
    Verdens deiligste dag & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  6. Tackar för dom fina bilderna, jisses vad snö ni har där uppe,kan du tänka dej att skicka ner i alla fall en 10 cm och några minusgrader till småland inför det kommande sportlovet.
    Håller tummarna:)

    Niklas

    SvaraRadera
  7. Härlig vinterbilder =) I natt kom det faktiskt lite snö här också, men det töar nog bort igen. En god fotodag önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  8. Flotte vintervibilder, med flotte detaljer.
    Nå e det vinter her også, -10 grader og snø` jippi!! Blir det mye kaldere nå så synes Balder det er best å være inne, han har jo nesten ikke pels og tror heller ikke han har mye fett i huden som holder ut varmen. Men så lenge han holder seg aktiv går det bra. Tar med dekken hvis vi skal raste (ha pause)

    Ha en super søndag :-)

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder, Bente!
    Isformationerna och den lilla snö-kristallen är ljuvlig!
    Är så himla roligt att fånga "det lilla" i allt det stora!!!
    Atlas hjälper till som vanligt och herregud vad snö ni har! Här har det faktiskt snöat sen igårkväll, men lär väl försvinna.. Beata hade väl 1 kg snö-klockor (klumpar)..:) under magen och framtassarna.. Haha.. nu ringer kyrk-klockorna.. är väl dax att gå på gudstjänst då?! Hejåhå från snöig tå..:)

    SvaraRadera
  10. Herlige vinterbilder dette,Bente.Du har skikkelig vinter,det er sikkert og visst.Her er det ikke så veldig mye snø,men vi har det kaldt,minus 12 og vind,så det er surt.
    Ha en fin dag videre,nå skal jeg innom fotobloggen din og se litt.

    SvaraRadera
  11. Nydelig fotosafari du tok oss med på. Atlas har et skikkelig søtnosansikt med snø på ;-)
    Her snør det i bøtter og spann og det er minus 7 grader.

    SvaraRadera
  12. Ancan & Cornelia:
    Ni kan få lite av mig ;-)

    Göran:
    Tack själv för gullig kommentar....ska suga lite på den....tänker inte hugga på det där med synen ;-)

    Randi:
    Begynner å få skikkelig dreisen på snørr-skytingen jeg og....totalt sløseri med naturresurser å bruke papir, i hvertfall i sånne mengder som jeg gjør ;-)

    Niklas:
    Skulle med glädje skicka iväg lagom mycket åt er som vill ha det....har bara inte kommit på hur man gör än...?

    Balder og Major:
    Høres bra ut att dere får litt orntli` vinter også....er det ikke koselig?

    Anne-Berit:
    Det er nesten samme temperatur her..-13, + att det blåser...OG snør ;-)

    Tanta:...(PiLi)
    Jo....här fortsätter det snöa ordentligt!! Jag skottade innan jag gick iväg på långis m A i förmiddags, när jag kom tillbaks var det bara att börja om :-)
    Hoppas det drar söderut, så ni kan få lite som ligger kvar ett tag också!

    SvaraRadera
  13. Är som du redan vet förtjust i dina bilder, och som vanligt ligger bilderna på Atlas mig extra varmt om hjärtat:)
    Imorgon borde det bli kycklingar här hemma förresten. Tiden går ju så fort, tänk att det bara tar tre veckor att bli en liten kyckling....

    SvaraRadera
  14. Kycklingar!!!!!! Kommer sitta klistrad vid skärmen ett helt dygn nu ju....KV sätter ju igång vid midnatt....o du måste ju hålla mig uppdaterad om denna stora händelse ju!!!

    SvaraRadera
  15. Vakkert, vakkert, vakkert og utrolig inspirerende:)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails