lördag 28 februari 2009

Vinterbilder och..........

I dag har det varit ett sånt där tok-vackert gnistrande vinterväder igen! Var ute och strosade flera timmar och bara njöööööt! Här under står Atlas på samma ställe som på bilden längst upp på sidan, spanandes på några rådjur som korsar älven länger ner. Fler foton från i dag hittar du HÄR.


Nu kan jag inte hålla mig längre, för sen förstår ni.........*skutteliskutt*......kommer jag flytta om några månader. Till det här:
Otålig som jag är, åkte jag bort och pratade med hon som äger detta redan i går. En jättetrevlig kvinna som visade mig runt, och menade att visst kan man fixa iordning till några hönepönor också! Om inte annat så kunde jag ju ha de nere i hennes lagård!! Annars hade jag nog mest tänkt försöka göra om förrådet som är längst hit på bilden. Jag vill ju helst ha de näääääära! Huset var riktigt mysigt också.....lite slitet innuti som hon sa....men inte värre än att det går att fixa. Två vedspisar också! Jag som längtat nästan ihjäl mig efter att kunna ved-elda!
Så.....jag skulle känna efter och återkomma när jag bestämt mig....och det hade jag redan i går kväll.....efter att jag ringt på ett annat möjligt ställe, som blev alldeles för dyrt att hyra. Så på vår runda i förmiddags gick jag förbi och sa till att jag gärna ville hyra hennes hus. Så nu ska jag bara springa runt mig själv här ett tag och försöka hitta hyreskontraktet på lägenheten så jag kan säga upp den.........:-D

*springer runt runt runt samtidigt som jag skuttar*

Jag kan snart skaffa HÖÖÖÖNER! *dubbelskutt*

Dessutom skall jag faktiskt bli FAAASTER! *dubbelskuttar och bubbelskrattar*



Den här röran har jag inte ens petat på i dag. Än så länge ;-)

Ett lite tips till slut:.....gå in och kolla Görans senaste inlägg!!.....Ni kommer garva läppen av er!

Hej o hå!!

4 kommentarer:

  1. Men gud vad roligt!! Och vilket litet mysigt ställe det ser ut att vara! Grattis, grattis!!
    *skutteliskuttar också, i pur lycka*

    SvaraRadera
  2. Jiiipeee o Graattis igen! Du får läsa mitt första utbrott om detta på MIN blogg! Är helt slut av glädjeskutten!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kramelikram resten av dan.................:)

    SvaraRadera
  3. Va gulliga ni är! *skuttar fortfarande*

    SvaraRadera
  4. Verkar ju som rena paradiset. Och nog ser det ut som du får ett garage till skotern också!

    PS Kul att du skickade några av dina läsare till mej

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails