torsdag 26 februari 2009

Utmaning Slutvinter/vårbild

Antog en liten fotoutmaning som Koola Viola skickade ut. Hon fick den i sin tur av Nimela och temat är Slutvinter/ vårbild.

Nimela skriver:

- Ta en o-traditionell slutvinter/vår-bild, (vi är ju inte riktigt på våren än, men i längtans tid så..) Inga söta snödroppar eller gnistrande istappar i solljuset. Nåt man inte ser så ofta! Nåt tankvärt, eller kanske ful-snyggt.

Nu är ju inte jag en av alla de som längtar efter våren.....den kommer när den kommer....och tills dess passar jag på att njuta av den underbara vintern vi fått i år! Det är inte alla vintrar som ser ut så här med massor av snö nuförtiden...ens så här pass långt norrut.

Så mitt bidrag i den här utmaningen kan man kanske kalla en liten vår-felberäkning. Förmodligen en liten varelse som i vanliga fall är inneboende på ett större djur, med päls eller fjädrar. Antingen tappade den totalt greppet i farten, somnade på sin post.....eller betedde sig allmänt otrevligt, så den blev utsparkad mitt i kallaste vintern. En felberäkning måste det i vilket fall varit......för våren är mycket långt bort här......och i den här miljön tror jag inte denna överlever speciellt länge.

Speciellt inte då min "assistent" sekunderna efter att den var färdigfotograferad, tog över och såg till att den blev både dödad och försvarligt begraven! Ingen vår på gång här inte!


Skickar vidare utmaningen att antas av alla som känner för det.

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Otroligt skarpa bilder, som vanligt. *avis*
    Är det avtryckarfingret eller kameran...? Eller en kombination av båda?

    SvaraRadera
  2. Tack...men tror det är en kombination av båda ;-) fast jag börjar bli riktigt förtretat på min kamera emellanåt....det märks att den inte är speciellt avancerad dess mer jag fotar. Skulle verkligen vilja ha en bättre så småningom......
    Och avis behöver du inte vara! Dina bilder har tagit sig med raketfart/skärpa på senare tiden! Nyckelpigan t.ex...??!!!

    SvaraRadera
  3. Jøss enn å fange en flue med kameraet?! Regner med Atlas gjorde "kort prosess"

    Enig i at våren kommer når den kommer...men kjenner jeg lengter litt mot vår nå..
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  4. Så´n skärpa att man till och med ser flugans ögonbryn. Inte illa!

    SvaraRadera
  5. Våren kommer når den kommer ja,men kan ikke skjule at jeg er glad for lysere tider...og litt varmere dager:-))
    Skal si dere er et skikkelig "dødarepar"dere to..
    Supre bilder..
    Deilig dag & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  6. hejsan, vad roligt att du hängde på!! Och oaw vilken skärpa på den lilla krabaten! Vilken härligt ovärdig begravning han fick sen då.. *garv* Kul att du kikat in till mig, hoppas vi syns igen! Kram/ Nimela

    SvaraRadera
  7. vilka fina bilder du tagit, speciellt den högst upp med din hund i vattnet, underbart vacker.

    // Lisbeth

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails