söndag 5 april 2009

Knävärmare och påskägg

I går kväll var jag över till grannen en sväng....och efter allt busande, blev katten Adrian jättetrött! Först sov han en lång stund i mattes armkrok.....sen kom han över i mitt knä och sov en liten stund där också. Han är en jättemysig och personlig liten kille på ca 9 månader. Hon har fyra katter som alla är vackra och speciella personligheter.....och som trots sin hund-oerfarenhet....alla har accepterat Atlas i olika grader.
Mysig knävärmare!

Fick med mig de här vackra påskäggen hem! Vem behöver väl måla äggen när man har hönor som sköter den uppgiften?

Vi diskuterade ägg-jakten också.....och nu börjar det närma sig att vi fått tag på det mesta av det vi ville ha från början......i vilket fall så får det nog räcka för första kläckningen......det blir nog tillräckligt att hålla reda på för två nybörjare.

Avelsägg är på väg från: Dvärg Wyandotter,....(väntar fortfarande på att mina "favoriter"...Mimmis höner skall komma igång med värpningen....då vill jag köpa ägg därifrån)...Maran, Araucana, Svart Paduan...(oooooo va roligt!)....Barnevelder...(tror jag).....och förhoppningsvis några Mille Fleur/Sabelpoot. Skall höra med Veronica om hon har några MES-ägg att avvara också. Sedan har min granne beställt Hedemoraägg från Anita.
Hoppas vi kan komma igång veckan efter påsk........jättespännande!!


Hej o hå!

2 kommentarer:

  1. Gud vad roligt, och vad många raser du hittat! Härligt :o)

    SvaraRadera
  2. Ja...."Blocket" och "Alternativ" har varit utomordentlig bra ställen att söka på :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails