onsdag 15 april 2009

Mera flytt

Min co-driver.....han börjar bli riktigt duktig på det här, springer framför/bredvid för det mesta men hoppar duktigt upp och åker med när jag ber om det. Långt nere på åkern fick han syn på tranorna.......
....som jag senare smög lite närmare för att få uppleva dessa vackra och ståtliga fåglar så nära som möjligt. De är inte så många än...kanske 15-20 stycken.....de brukar bli flera hundra innan de reser vidare åt olika håll. Här samsas de med en flock tofsvipor.

Alhänge.

Edderkopp....gissa språket *flinar*

Det börjar lysa små solar lite överallt nu.


I går åkte jag över med tredje flyttlasset.....fler kartonger....skrivbord, hylla mm....så nu är det i stort sett bara de större möblerna kvar, plus massa plock så klart. Det är inte riktigt klart för inflyttning än.....köket ska målas, och jag sa att jag kunde göra det själv, så slipper hon (den urgullige hyresvärden)....stressa ihjäl sig för att få det klart. Hon bor just nu så långt bort och försöker hinna med så mycket på den korta tiden hon är här.


På kvällen följde två kompisar med bort för att titta på det framtida hönsutrymmet. Han är duktig på att snickra och ska hjälpa mig med inköpen av det byggmaterialet jag behöver för att sätta igång med det så fort som möjligt. Nu börjar det kännas lite verkligt.....i bästa fall har jag egna fjäderkompisar om inte länge.


Jag gör ju det här i lite bakvänd ordning....hönshuset ska ju egentligen vara klart innan man börjar skaffa ägg/kycklingar/höns!! Men nu blev det som det blev......får försöka skynda mig på lite. Det är nog därför jag vaknar jättetidigt med hövvet fylld av hönshusbygge, kläckning/inte kläckning o dyl.......

I går påbörjades resan för en del av mina beställda ägg....resten åker i dag ;-)
Ooooiiiii va roligt!!
Nu är det upp till oss/kläckaren om det blir kycklingar eller inte om några veckor......

Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Ha ha, jag skaffade också höns lite hej-och-hå-igt. För grannen (C) tyckte att nu var det dags. Hon lade ägg under sin ruvhöna och sa "om tre veckor kommmer de, sätt igång med hönshuset". Det tyckte jag var bra :o)

    SvaraRadera
  2. Jooo....det kan ju va så.....att det går undan lite mera än det skulle gjort annars liksom :-)

    SvaraRadera
  3. Du jobber på skjønner jeg,snart klart for flytting nå.Det var flotte bilder du har tatt også.Lykke til videre.

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails