lördag 18 april 2009

Kungsörn!

På väg till mina fd klasskompisar i dag, fick jag syn på den här sittandes precis bredvid vägen på en död grävling. Jag hade förvarnat min medåkande kompis att möjligheten fanns att jag skulle "stå på bromsen" om det dök upp nåt intressant att fota efter vägen. Det hör nämligen inte till ovanligheterna att jag gör så :-)
Allrahelst om det dyker upp en ovanlig eller vacker pippifågel i mitt synfält.
Gissa om jag hoppade på bromsen när jag fick syn på den här!

En ung Kungsörn!!
Tyvärr så hade jag kameran felinställd och upptäckte det först efter jag tagit en del bilder...men man ser iaf vad det är!
Det hör verkligen inte till vanligheterna att ha turen att få syn på en sådan skygg och relativt sällsynt fågel!!
Otroligt mäktigt!!

Hej o hå!

2 kommentarer:

  1. Godt fanget Bente, fugl er ikke lett å fotografere!

    Lykke til med eggene..det blir jaggu spennende!!
    Klem fra oss..

    SvaraRadera
  2. Oi, det hører til sjeldenhetene! Må være fantastisk å se en så nært :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails