söndag 5 april 2009

Kycklingar

Under en vecka framåt är jag gårdsvakt åt en kompis som åkt på semester.....åker dit varje dag och ser till att allt är OK med fyra hästar och en kanin ;-)
Det råkar vara på samma sida om älven som Veronica bor....så i dag svängde jag förbi henne för att fråga om hon kunde avvara några MES-ägg till mig när det är dags att sätta igång kläckaren.
Hon har precis kläckt fram massa kycklingar själv.....av MES, Dvärg Kochin och Isbar.
Små påsk-dunbollar. Dvärg Kochin och Isbar-kycklingar.
MES-kycklingar är inte bara söta.....de är ju vackra redan från början!!

Jag har fått höns....och ägg på hjärnan......jag har drabbats av en särskilt svår variant av "hönssjukan"!

Hej o hå!

4 kommentarer:

  1. Och hönssjukan är en av få sjukdomar som är riktigt underbar att bli smittad av. Gratulerar :o)

    SvaraRadera
  2. Jättesöta! Särskilt svartingarna :-)

    By the way! Eftersom tranan hittade fram till dig, så tänkte jag kanske att du vill att jag skickar upp huggormarna oxå till dig :-)

    De är ju oxå vårtecken - hahaha

    SvaraRadera
  3. Ancan:
    Jodå...bara för att du var så snäll, så kan jag ta dem också!
    Har jobbat med min ormfobi ....så jag kan numera se en orm utan att få totalt panik....skicka iväg du bara ;-)

    SvaraRadera
  4. Har du sett så nydelig de er.Så heldig du er som får holde så mye på med så mange slags dyr.
    Ha en fin dag.Klem fra meg!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails