lördag 11 april 2009

Underbar dag!

En liten Fotosafari från gårdagen som var en helt underbar dag!!
Jag är ingen påsk-firare...men jag uppskattar lugnet som sänker sig över världen när människor är lediga och umgås med varandra. Mycket lite bil-ljud och andra ljud som fyller vardagen i vanliga fall.
Allt går liksom ner i varv.

En gråmulen vy i går morse när jag var borta och tittade till djuren hos min kompis som är bortrest. Samma vy kommer lite längre ner i en annan tappning....:-)

När jag kom hem därifrån...tänkte jag fortsätta packa....men då tittade solen fram....så jag gick över till grannen istället för att umgås en stund med henne och djuren. Hon tog fram trädgårdsmöbler...så satte vi oss precis utanför hönshuset och njöt av deras sällskap och solbadande.
Förresten....solbadande höns ser lite konstiga ut....liksom lite som de skulle fått en ovanlig sjukdom....de lutar och tippar åt alla håll, sträcker ut ett ben, lyfter en vinge, blundar på ett öga....i en hög och alla på en gång :-)

Atlas fick träna hönsumgänge också..eller som här: tuppumgänge..;-)....med faverolletuppen Alexander som är en mycket personlig herre som helst äter ur handen om han får.

På en promenad senare satte jag mig en stund och bara njöt av solen...bäcken som är på väg att smälta....Atlas som njuter av både snö och vatten........
tittar ner mellan mina ben och får syn på....

.....årets första nyckelpiga!!.....
tittar upp igen...och får syn på......

...de här vackra svanarna som seglar alldeles tysta förbi.....
Tidigare såg jag två flockar med tranor som kom....nu slipper "min" trana vara ensam längre ;-)

Samma vy som första bilden....på kvällen....vid solnedgångstiden.

Nu är det dags att släppa loss!

Solnedgång över hästhagen.

Atlas skickar en glad hälsning till Blenda....en liten tikvalp kommer flyttar in i hennes familj i början på juni.
GRATTIS!
Det blev inte en enda pinal packat i går inte!
Det får bli i dag istället.

Hej o hå!

9 kommentarer:

  1. Katten är fantastiskt snygg!!! (kolla, det verkar funka, det kanske går om man redan är inloggad, vilken tönt jag vore om det är såhär enkelt att kringgå det och det tagit mig månader att fatta)

    SvaraRadera
  2. JA! Det gick. Herregud vilken n00b jag är idag.

    SvaraRadera
  3. Helt sjukt! DET FUNKAR. Kanske det var för att jag skaffade riktiga verisionen av IE8 också och inte fortsatte ha beta.

    SvaraRadera
  4. hehehheheheheheh jag vill skicka tusen kommentarer nu bara för att jag kan! :D

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha .....kom igen bara....du har ju lite att ta igen ;-)
    Kul att det äntligen fungerar!!

    SvaraRadera
  6. Så mange fine bilder du har tatt.Jeg har vært innom fotobloggen din og kikket i dag,og du verden så mange fine bilder det var der.Du er utrolig flink med kameraet,er du utdannet fotograf,eller???Må jo bare spørre,for bildene dine er virkelig proffe.
    Ha en god påske videre!

    SvaraRadera
  7. For noen flotte bilder du tar Bente!!
    Atlas er virkelig en stilig type. Vi så marihøner i går vi også. Og i dag fant jeg hvitveis. Herlig tid!!
    Lykke til videre med pakking:)
    Hytteklem herfra:)

    SvaraRadera
  8. Foe en fin dag du har hatt da:-))..(Skal ikke klage jeg heller..)
    Tenk at du er i ferd med å flytte til selveste Paradiset!!
    Fortsatt superdeilig påske & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  9. Härligt o vackert!

    Påskramar från oss!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails