onsdag 8 april 2009

Hönsumgängesträning

I förmiddags hade ett lock av dimma lagt sig över världen.

De här lodjurspåren såg jag när jag var på väg upp till stallet......man ser spår efter de rätt så ofta. Kul att se att de finns omkring oss!!

Liftare!
De senaste gångerna har jag tagit med mig Atlas när jag skrittat hästen.....han får lära sig att sitta i korgen på rockarden också.......det är lättare om det skulle uppstå en situation.....samt att det kan vara bra sedan när han skall med på längre turer med mycket travande. Han sitter och kikar än på ena sidan...än på andra sidan om hästrumpan. Hästen verkar också uppskatta hans sällskap när han springer bredvid....då går han och liksom nickar åt han...om Atlas kommer för långt före, vill hästen helst springa ifatt han.....så fort jag ropar tillbaks Atlas, lugnar han ner sig.
Jättemysigt!!

När jag skulle gå upp till stallet nu i kväll för att ta in hästarna....satt min granne ute och konverserade sina höner. Det såg så mysigt ut!!

Katten Morgan kände nog att han fick ett lite övertag när han klev upp på stubbarna framför hönshusingången!

Passade på att träna lite "hönsumgänge" med Atlas!
Strax efter slängde han sig efter samma höna när hon skulle hoppa ner från mattes knä....jag greppade tag i han rejält, slängde han runt och sade åt han mycket bestämt.....att det fick han lägga av med!!
Sådär får man inte uppföra sig sedan när vi har egna små hönefröknar hemma!!


I går körde jag över första flyttlasset till nya huset.....11 kartonger och en väldans massa papperskassar blev det till att börja med.....det känns bra att ha kommit igång, men det dröjer till slutet av månaden tills jag flyttar helt o hållet. I dag har det inte blivit mycket gjort på den fronten...skall se om jag hinner packa lite till i morrn eftermiddag.

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Härligt att du packar och är på gång! Mailade dig alldeles nyssens och frågade om inflyttningsdatum, men det fick jag ju svar på här :o)

    SvaraRadera
  2. Å så flotte bilder Bente. Atlas er det bare og være bestemt til noen få ganger så er han på plass. Virker til å være en stødig gutt! Men med en høne som flakser er det ikke rart han prøver seg:)
    Mått google lodjur...skjønte ikke hva det var men er det gaupe?
    Fortsatt lykket til med flytting, slitsomt men utrolig morsomt:)
    Du får legge ut et innlegg av ditt nye BO!!
    Hytteklem fra Major&Mossan som sitter på hytta og er nerder:)

    SvaraRadera
  3. Mossan:
    Joda...det er gaupe...vi har ganske mange av de her nå....de var jo nesten borte en stund, så det er gøy att de er tilbake!
    Og joda...tror nok jeg skal få til Atlas så han lar de være......litt jobb blir det nok....for han er virkelig en stødig gutt ja!
    Inleggene kommer fortløpende ;-)
    Klemmer til nerdene;-)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och vad duktig Atlas är, som blivande kusk, parhäst och höns(fång)vaktare.. fniss!!! Du e oxå duktig, som har kommit igång med flytten.. Fy hunna.. jag e INTE avundsjuk(ja på stället kanske), får utslag snart bara jag tänker på flytt.. av nån konstig anledning..:)
    Kramar till er 2 från oss 3!
    Här firar vi ikväll.. Batan har ätit torrfoder från Wilmas skål, för 1:a gången på en mån.. Yiiipeee o nattinatt!

    SvaraRadera
  5. Så flink Atlas er. Han er vel ikke vant til høner, men blir vel det etterhvert.. men det er uansett viktig å sette ned foten når det er uønsket adferd ute og går.

    Grattis med nytt hus. Jeg slenger meg med M&M og vil gjerne se bilder.

    Jeg har hatt bloggtørke i det siste. Det har kun vært jobb og hund..

    Håper du og Atlas koser dere i påsken.

    Påskeklemmer fra Heidi og Balder

    SvaraRadera
  6. Mailade om Isbaren och hoppas jag får hämta ett gäng den 18-19 när jag ska till Viätt.. Har du tid en stund så kom gärna över och titta när vi vallar..eller lämna en vägbeskrivning så kommer jag förbi och tittar på ditt nya paradis =o)
    Glad Påsk / Ewa

    SvaraRadera
  7. Ewa:
    Kommer gärna över och tittar om jag har möjlighet :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails