lördag 28 mars 2009

Filosofi i matfatet

Efter jag kört en liten vända med hästen i går, släppt ut han i hagen igen till sina "damer" och gett de lite hö, satte jag mig under en gran "mitt i matfatet". Där satt jag en stund och filosoferade till ljudet av hästarnas tuggande. Få saker är lika avstressande och rogivande för mig som närheten till djuren är.
Livskvalitet kallas det!

"Pille Pelle" skymtar mellan rumpan på sina två "damer".

Moster "Storbumsan".

Moster "Storbumsan" och "Pille Pelle" kan nån gång emellanåt samsas om nåt också....t.ex. kolla in mina ben. Annars är det mest lite småtjafs på gång ;-)

Orsaken till Månåpåls tillnamn "Pille Pelle Pålsson" är synlig här....han skall plocka och pilla på allt! Speciellt mig om jag råkar befinna mig i närheten. Det är bara hans sätt att gosa......låt vara att det kan göra lite ont emellanåt, men då säger jag ifrån.....jag har fått lära mig det.

"Mååååste ju bara prova lyfta lite på den här...."


Den här kamratens närhet är ju det som betyder allra mest för mig.....han är en avstressande och terapeutisk varelse i sig!!
Han skickar som vanligt en hälsning till Blenda....som inte har länge kvar innan hon vet om det blir en valp som flyttar in till hennes familj framåt sommaren.

Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Lyden av de når de spiser høy er det ingen ting som kan sammenlignes med!!Elsker det jeg også:-))
    Litt modig der du ligger,men sånn er det jo når man kjenner hestene.. Kjenner "typen"av den som bare "må plukke litt"..En på stallen er sånn,og første gang jeg sa ifra(meget snillt)ble han så vonbroten at han stod med rumpa til et par kvelder...
    Atlas er bare deilig han,så skjønner at du er i ett med den karen:-))
    Deilig lørdag & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  2. Att läsa dina inlägg ger en så sund och fin känsla av vardagslyx. Jag kan riktigt känna vilken lugnande effekt dina djur måste ha på dig. Och som du vet är det för min del just en hund som saknas i mitt liv, jag känner mig helt tom utan en fyrbent kompis vid min sida.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder..tenker du kosa deg og senket skuldrene der du satt:)
    Atlas lliten en venn..Vakker der du ligger:) Pass på Mossan din:)
    Klem fra Major & Mossan

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails