söndag 29 mars 2009

Träningsläger

Eftersom det närmar sig flytt och så småningom införskaffande av egna hönepönor....gäller det för Atlas att ligga i hårdträning!! Ja.....att träna på att inte jaga och försöka äta upp/leka/busa med allt som har fjädrar och kan flaxa med vingar. Det har ju annars varit ett av hans stora nöjen.......t.ex. sätta av i full fart efter en flock Kanadagäss så de flaxar o flyger åt alla håll.

Så kan vi ju inte ha det på "hemmaplan"........så nu ligger han i träningsläger....(grannens hönshus)....så fort tillfället finns. I går var andra gången han var in där....och jag måste få säga att han är jätteduktig! Även om man ser att han har det jättetufft, så håller han sig förvånansvärt lugn. Jag sätter "munkavle" på han bara för att vara på säkra sidan....då är det friare och lugnare både för honom och mig....tänk om han skulle göra ett utfall och jag inte skulle hinna med!





Här har han koll på flocken bakom mig, samtidigt som han är fullt medveten om de bredvid.


Min duktiga kille....det ska nog gå bra det här!


Hej o hå!

1 kommentar:

  1. Åh han är ju bara för go, klart att det kommer gå fint det här. Min pepsi brydde sig inte alls om hönsen efter att hon fattat att de också bodde hos oss. Jag är övertygad om att Atlas har liknande psyke och fixar det galant.
    Kloka hundar är nåt alldeles speciellt.

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails