söndag 22 mars 2009

Fotosafari från helgen

En liten Fotosafari från helgens vackra vårväder. Trots den relativt stora mängd snö som fortfarande finns kvar, så känns det att våren är på väg. Vårdagjämningen är passerad, solen har lyst i stort sett varje dag senaste veckan, det droppar ljudligt överallt och fåglarna tjattrar vårlikt i munnen på varandra.


På väg fram ur isen.

Ser ut som en forntida hällristning.

Hundhuvud?



Jag satt en stund uppe på kullen här i går och trots att det blåste rätt friskt så njöt jag av solen på en liten snöfri fläck. Underbart!!

När jag vände mig om fick jag syn på den här..........den kan inte ha använt samma tandkräm som Koola Violas --->döing gjorde.

Så här är väderläget just nu.....fyra grader kallt och utsikter för ännu en vacker dag!

Min ständiga följeslagare.


Passa på att kika in på Moseplassens fototävling där Göran är med i finalen med sin "Fröken Maskros" och lägg en röst på hans fantastiskt vackra bild!!


Hej o hå!

6 kommentarer:

  1. Mmmmm... vilka fina bilder och samtidigt kan jag skönja VÅREN däruppe.. längtar...:)
    Kram till er 2 från oss 3!

    SvaraRadera
  2. Nä, den döingen verkar ha missat nåt. Nyligen. Uäk.

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder Bente. Men du har myyye snø fortsatt:) Men nå tiner det..vi kom hjem fra hytta for 2 timer siden..her har det snødd mens vi var borte :(
    Ha en super søndag..klem fra Major & Mossan

    SvaraRadera
  4. For noen utrolige bilder!! Skjønner ikke at du legger merke til alt det fantastiske jeg...
    Hmmm..noe å lære der skjønner jeg..
    Våren er her ja:-)) Takk og lov...
    Fortsatt super dag & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera
  5. Käkbilden påminner mej om att jag ska till tandläkar´n i nästa vecka. Inget vidare och dyrt brukar det bli.
    Tack Bente för hjälpen med översättningen av texten till min Fröken Maskros. Jag tror att en poetisk text på klockren norska gjorde susen.

    SvaraRadera
  6. Fantasktiske Bilder, Bente! En fryd for øyet.
    Ha en fin ettermiddag -Klem Heidi

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails