fredag 27 mars 2009

Avslutar utbildningen

Efter flera dagars grubblande och övervägande fram och tillbaka......(tårarna sprutandes emellanåt)....tog jag i går eftermiddag beslutet att avsluta utbildningen. Orsaken är en kombination av flera saker som jag inte tänker gå in på här. Otroligt jobbigt, tårarna kommer fortfarande när jag tänker på det, kommer sakna mina klasskamrater och gemenskapen jättemycket! Men samtidigt en lättnad att jag tagit beslutet......nu går jag vidare utifrån det! Mitt ständiga motto lyder ju....det ordnar sig! På något vis gör det ju alltid det om man är inställd på det och jobbar för det!

12 kommentarer:

  1. Hej Bente: Respekterar ditt beslut men fy fan va tråkigt utan dig,vi kan väl träffas här framöver nån gång.
    Massor av kramar till dig min vän.
    Anna-lena

    SvaraRadera
  2. Anna-Lena:
    Tack min vän!! Självklart hoppas jag vi kan träffas framöver!
    Kramar tillbaks! Usch, nu grinar jag en skvätt till!

    SvaraRadera
  3. En kram till dig! det är modigt att fatta viktiga beslut och inte bara flyta med.........

    SvaraRadera
  4. Du har dine grunner og jeg kan ikke si annet enn LYKKE TIL og jeg er så enig..det ordner seg. Mitt slagord også:)

    Kos deg i helga, senk skuldrene, grin i vei og få det ut:)
    Klemmer fra meg!!!!!

    SvaraRadera
  5. Tusen takk Mossan!! Klemmer tilbake!

    SvaraRadera
  6. Åhhh jag kan absolut känna med dig i det här. Jag har förmodligen inte samma orsak till att tveka om jag ska fortsätta, men det är precis det mina senaste veckor har handlat om. Tyvärr lutar det åt samma håll för min del också. Finns ju så mycket i livet man vill göra.
    Jag förstår dig till fullo, med alla känslor och så. Det är starkt att stanna upp och tänka på sig själv och vad som är rätt.
    "Och vi får njuta mer av dina foton kanske :)"
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vissa beslut är svåra att ta, fats man vet att de är "nödvändiga"- lycka till - och du har helt rätt i att "det ordnar sig" - på något lustigt vis gör det ju alltid det , även om det ibland inte blir som man tänkt sig från början. Allt man genomgått är erfarenhet!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Bente, min Bente..
    Låter som ett stort och svårt beslut, men stöttar dig hur det än blir! Livet är fullt av "överaskningar" och vi har alltid rätt att "ombestämma" oss(tycker det är ett bra ord) till vad som är bäst för var och en!!!
    Här "snurrar huvvet" f f , men lite mindre för var dag.. men har behov av att vara mycket med mig själv i detta..
    Vem vet, kanske ses vi något snart..:)
    Kramar till er från oss!

    SvaraRadera
  9. Alt ordner seg for snille piker&ingen ting er bortkastet.. Leste en gang at "a step in a wrong direction is better than no step"..
    Varme tanker og Stooor nattaklem fra Randi

    SvaraRadera
  10. Når du kjenner deg lettet kan du være sikker på at det var en riktig beslutning du tok.Lykke til med hva du enn velger i livet,det ordner seg alltids.Lever etter det mottoet jeg også.Helgeklem fra meg!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails