fredag 6 mars 2009

Livet går vidare

Först av allt: Tack än en gång för alla omtänksamma kommentarer! Det värmer mer än jag kan förklara!

Livet går vidare....och underlättas av goda vänner som hjälper till att hantera sorgen på olika sätt i "mindre portioner". De här dagarna har jag använt till att försöka göra saker som jag mår bra av/tycker är roligt för att inte låta de jobbiga tankarna ta över helt o hållet. Jag har varvat tid för mig själv med umgänge med människor som står mig nära. Det gör det mycket lättare att hantera och reflektera på en "lagom" nivå för min del.

Naturen är också en läkande källa. De sista dagarna har det varit några plusgrader och det frusna har blivit rörliga och ljudliga droppar istället.


En liten Fotosafari från i går:

Ibland ställs världen på huvudet!


Det måste bo en gigantisk människa i min närhet! Jag har ju ändå storlek 39!


Jag syns inte om jag sitter alldeles blickstilla!


Nytt möter gammalt.


"Näsdroppar"
Hej o hå!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! "nytt möte gammalt" - verkligen talande!
    Håller fullständigt med om att naturen har en läkande kraft. Något som fler borde upptäcka. Vet inte vad jag skulle gjort förutan den.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Godt at det ikke står stille & at du finner ditt sett å håndtere det på..Vondt er det jo uansett hvordan du vrir og vrenger på det..
    Flott tur dere hadde i går..Garantert en mann hvertfall med den str.. Mannen her har nok noe sånt..?
    Deilige Atlas som ikke er"tørr på overleppa":-))
    Varme tanker & Stooor klem Randi

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra av dig igen. Många kramar och klemmar på dej.

    (Och på söndag blir det förhoppningsvis kläckning. Må kamera-guden vara mig nådig så jag kan få lite bra bilder på förlossningen.)

    SvaraRadera
  4. KV:
    Ska skicka en bön till den guden jag också....vill verkligen ha förstahandsrapportering i bildväg :-)
    Klem!

    SvaraRadera
  5. Man sørger så forskjellig og det er viktig å sørge -og ta seg den tiden og friheten til å være trist - til å se litt mørkt på ting. så lenge man "holder hodet over vannet" så er det bare sunt. Godt at du har folk som står nær deg til å støtte opp. Jeg får best perspektiv på livet når jeg "forlater" det - langt borte fra folk. Da kan jeg gå å reflektere i timesvis og kommer som regel tilbake med mer energi og lettere til sinns.

    Kjempefine bilder. Når jeg skal ta bilder av fugler så flyr de avgårde, ekorn ser jeg sjelden stå eller sitte i ro....ser de sjelden faktisk. Men bra at du tar så fine bilder så kan jeg leve med litt inn i de.

    Jeg tror kanskje det er bigfoot som har flyttet til Sverige og fått tak i et par støvler.....ikke umulig det

    Kram Heidi

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails