tisdag 24 mars 2009

Tandläkare X 2


Baaaaaaahh!
Denna vecka har jag ju praktik på Folktandvården. Jag får följa med en handledare och lära mig hur de hanterar instrumenten på en tandläkarmottagning. Mycket intressant och en jättegullig handledare har jag!

I en tidigare kommentar nämnde jag för Göran, som skulle till tandläkaren i ett annat och dyrare ärende.....att min vistelse inte var lika otäck och kostsam som hans. Baaaaaaaah!
Det visade sig i morse att jag bokstavligen skulle få äta upp det utlåtandet!! Eller rättare sagt tugga loss det!!
Baaaaaaahh!

Efter frukosten nu på morgonen skulle jag bara borsta tänderna och sedan ge mig iväg. Kände direkt hur det knäppte till i en framtand, och lossnade gjorde en hyfsat stor bit......BAAAAAHH!
Jag har alltid haft dåliga tänder och ena framtanden hade en gammal lagning som jag varit orolig för ett tag redan. Ena hörnan mitt fram är borta!! Plus en lagning på baksidan. BAAAAHH!!

Ringde direkt min tandläkare i ren panik. Komma till praktiken på en tandläkarmottagning med en trasig framtand göööör jag då inte!!

Han är ju den gulligaste tandläkarkompis man kan ha!!

Först trodde han inte att det skulle gå att ordna ......"jag har nog inga hål i dag...(i tidboken)....näe det är det ju du som har..hahahaha".....är hans kommentar.....så även om paniken bubblar så lyckas han framkalla ett gapskratt med sin sjuka humor!

Jag skulle komma in till honom på hans fikarast så skulle han se om han kunde fixa det åt mig, är jag lyckligt lottad eller är jag??!!

Nu skall jag bara få tag på någon på praktik-tandläkarmottagningen för att meddela att jag kommer lite senare för att jag måste till tandläkaren....*skrattar.....med en glugg mitt fram*

Hej o hå!

4 kommentarer:

  1. Stakkars deg:( Ønsker deg lykke til. Jeg har tannlegeskrekk...så dette hørtes ikke bra ut.
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  2. Hiu för trasiga tänder!! Vilken tur att du ska få den fixad så fort!
    Menar du att min tupp är rätt ensa om att låta som en galen mördare? Observerade du att ( vet förresten inte om det syntes på filmen...) att tuppen stod på ett vatten-kanon-gevär då han gnisslade så där? Han är lite läskig...

    SvaraRadera
  3. Här kommer en stackars-dig-lycka-till-kram!
    Man får allt vara glad över att få vara tacksam.. över att ha sådana vänner..:)

    SvaraRadera
  4. *ler* Jeg måtte også til tannlegen tidligere i denne uka. Jeg skulle egentelig i august, men da hadde jeg ikke råd... Jeg hater å gå til tannlegen selv om han er den mest trivelige mann på jord - også de andre som jobber der. Men det gikk bra, null hull og endel 100-lapper fattigere. Jeg er 10 kilo lettere når jeg går derfra og tenker "nå er det et år til neste gang"

    klem Heidi

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails