fredag 13 mars 2009

Fotosafari i hönshus








Här kommer ett helt gäng bilder igen från förra veckans Fotosafari hos Anitas fjädrar.


Herr Kochin med fru hälsar till Blenda att de tycker hon skall ge husrum åt ett par av deras ras-fränder, då de är mycket trevliga och lugna inneboende.

Kolla här Koola Viola....en brun Isbarhöna!! Inte så vanligt eller hur......och vacker är hon!!

Fröken Lohman med mössan på sniskan.....till vänster ser man den "snygga" rumpan på ytterligare en fröken av rasen Isbar.

En av alla vackra "missar" hos Anita........fröken Mille Fleur.

Hennes ståtliga make. Som förövrigt också var make till de två Paduan-fröknarna.


Jag fick också telefonnumret till en annan "hönsmänniska" av Anita, och i går ringde jag henne och frågade om jag kunde få komma och titta på hennes höner. Och det fick jag ju.......:-) Skall ringa henne på söndag igen och höra om det passar då...hoppas, hoppas! Hon hade bl.a. raserna Phoenix, Dvärg Kochin, Gammal Engelsk Stridshöna och......Modern Engelsk Stridshöna...både stora och dvärg! ( Bilder finns HÄR )Det var ju den rasen som satte fart på mitt "hönsdille", så visar det sig att det finns några såna i min närhet.....det är ju så man kan få andnöd för mindre!! Hoppas det blir lite bilder därifrån också.


I går åkte jag och hämtade Atlas efter jag var klar för dagen, eftersom jag är ledig i dag. Det är jättetomt utan honom i veckorna, men det är lättast att han är hos min väninna hela dygnen. Värst är det nog när jag går o lägger mig......ingen Atlas som kurar ihop sig bakom ryggen på mig. Nu skall vi traska iväg upp till stallet.....hästen skall köras en vända.

Hej o hå!

8 kommentarer:

  1. Åh så kul att få se lite "Atlas" igen, har saknat honom :)
    Å du, om du bara visste vad jag är förtjust i de gigantiska bumlingkochina. Men det där med höns får inte bli som att samla på klistermärken..... att man får ha- begär. Det blir så lätt på det viset. Men framöver kanske en sån hönapöna kan flytta in hos mig.

    SvaraRadera
  2. Love it, love it! Du ser ut att ha riktigt roligt på dina "hönsbesök" :o)
    När kommer du och hälsar på oss i byn här? ;o)

    SvaraRadera
  3. Så kul de på det første bildet var;)

    Søte Atlas...skjønner du savner ham. Nydelig bilde av gutten:)
    Du burde skaffe deg egne høner.
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  4. Blenda:
    Har inte tänkt börja "samla" på de jag heller ;-)...men visst är det kul att drömma och beundra! Speciellt nu innan jag bestämt mig riktigt för vilken sort jag skall ha :-)

    KV:
    Måste få nån ordning på det här med transporten som inte fungerade först ;-)

    Mossan:
    Kommer til å skaffe egne så fort jeg har flyttet og gjort i orden ett uthus som de kan bo i......flytter om en måned :-)

    SvaraRadera
  5. Jaha, är väl bara att välkomna dig in i höns-maffian. Själv är jag stark och försöker stå utanför....ha ha.

    SvaraRadera
  6. Bente! Du verkar ju ha värsta kollen på allt vad höns och raser heter. Jag tror att dina studier helt och hållet handlar om HÖNS!

    SvaraRadera
  7. Kalle:
    Tack o tack...eller vad jag nu skall säga....kom in i värmen du också vettja ;-)...inte skall du väl stå utanför?

    Göran:
    Jag har inte så stor koll än så länge......men jag lär mig nåt hela tiden...och du har delvis rätt vad gäller studierna....de "hönsiga" går lätt framför de andra i perioder :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails