söndag 1 mars 2009

(Fågel)Fotosafari








Den här kröp fram när jag flyttade på en havresäck. Rätt häftigt att jag numera, efter första förskräckelsen, kan sansa mig och krypa efter för att ta en bild, istället för att gallskrika och hoppa upp på närmaste höga punkt, eller lägga benen på nacken och fly!!

Livet på en sladd.


Vacker Domherre.....eller "Dompapp" som den heter på norska.


Gulsparv funderar.


Kajor diskuterar.


Talgoxe......eller "Kjøttmeis".


Skata filosoferar!


Gråvädersol.


Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder fra deg igjen,du er flink.Ha en flott ny uke:o)))

    SvaraRadera
  2. Säger som föregående.. Fantastiska bilder!
    Du kommer att bli en skicklig fågel-fotograf, ja, förresten det är du ju redan.. så tokig jag är..:) Att fånga ögonblicken med fåglar är nog bland det svåraste fotandet, men du har ju verkligen lyckats!
    En PiLi-Award från mig!
    Kram o gonatt!
    PS.
    Mmmm.. jag har övertagit den delen av fotandet.. Du har ju fullt upp med fågelbenen numera och blir det MESAR i höne-boa.. då kommer du ha fullt upp med dom lååånga benen..:)DS.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilka härliga foton! Längtar norrut!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails