söndag 8 mars 2009

Lamadjuren!

Måste ju lägga ut lite bilder på mina vänners vackra lamadjur också. Efter jag varit hos Anita och tittat på höns i går, åkte jag till Hans och Inger för att hälsa på dem och lamorna. Jag är så fascinerad av dessa vackra djur och deras kloka ögon! De går som fårvaktare i en liten flock med Ryafår.

Hans och Inti....som betyder "solen"

Inger och Svullo....en stor och maffig norsk skogskatt.....pratar med Inti.

Vackra Phaxsi.....som betyder "månen"


Vackra och kloka Inti



Svullo i farten.

I dag följde jag med min granne tillbaks till Anita, hon skulle få köpa ett par höner av henne. Passade på att fota lite till.....och kan ju nämna att jag nog kärat ner mig i en ras till.......Paduaner! Hon har två hönor av denna ras...och några så trevliga och pratsamma små pönor sen då!! Bilder kommer vid ett senare tillfälle......när jag har/tar mig tid. Jag skall ju börja en fyra-veckors praktikperiod som ingår i utbildningen i morgon, så egentligen har jag rätt mycket som borde göras ;-)
Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Så flotte dyr!!! Nydelige var de. Pus også :) Ja, du skal igang med skolearbeidet igjen.. Det må vel til..jeg fyrer på peisen og prøver og holde varmen i hytta.
    Klem fra Major&Mossan

    SvaraRadera
  2. Oooo lyckans dig!!!! jag är så otålig på att få hem våra alpackpojkar. Om det ändå vore maj...

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt gulliga troll! Nu ser jag förresten den ljuvliga hundbilden här till höger. FINFIN!

    //f http://kackel.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Kul att höra att någon mer än jag har passioner för lite "udda djur". Du gillar lamorna, jag är grymt fascinerad av kameler , av någon anledning som jag inte alls vet :)
    De har så vackra ögon, och ser så lugna och harmoniska ut där dom ligger o idisslar med sina stora käkar...
    Jag var "så nära" att köpa en pensionerad Adrian ifrån Cirkus maximum för flera år sedan, kanske var tur att jag inte gjorde slag i saken, då hade ju verkligen folket i bygden fått vatten på sin kvarn haha

    SvaraRadera
  5. Vad ovanligt med lamor! Jättevackra minsann!

    SvaraRadera
  6. Lamaer er sååå vakre!!Heldige deg som har de i nærheten:-))
    Rene zoo der du bor jo..
    Må jo si at den katten bare var skikkelig lekker!!
    Lykke til med praksisperioden..
    Fortsatt fin kveld & Stoor klem fra Randi

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails