fredag 8 maj 2009

Kycklinglycka!!

De första 8 bäbisarna fick flytta hem till mig i kväll!
I mitten: Dvärg-Wyandotte-tuppen "Uno"...min förstfödde....han kändes som en han från första början...och det är helt OK! Han kommer när jag pratar med han :-)
Till vänster om honom: Mille Fleur-tuppen "Wille".....han hjälpte jag ut efter att han kämpat tappert själv, men hinnan torkade så han klarade inte hela vägen. Kommer också när jag pratar :-)
.....längst fram en dv.Silke....till höger en dv.Wyandotte....där bakom skymtar två MES:ar...(en hjälpte jag av samma orsak som "Wille")....och ytterligare två Mille Fleur.
"Mamma" Bente visar var vattnet finns....."Uno" har redan tagit ett par slurkar...*STOLT*......och lille MES kommer springande på sina låånga ben och provar lite med tån först.
Ytterligare en dv.Silke och en dv.Wyandotte har precis tagit sig ut i kläckaren....de får stanna tills i morgon.
Dv.Silken var en jättetjusig sak....som inte alls var svart...som man trott...utan hade en ljus kalufs.....otroligt vacker!!
LYCKA!
Det piper små kycklingar hemma hos mig!
Fortsättning följer :-D

Hej o hå!

6 kommentarer:

  1. Ja dette er LYKKE Bente!! Som jeg er glad du deler med oss!! Søte små vesen!! Og de er kommet til verdens beste hjem:) Jeg misunner deg dette!!! Nyt dem!! Hold oss oppdatert da!!
    Klem:)

    SvaraRadera
  2. Ååååå... ujuju.. helledudanemej... guuu så söta, vackra, fantastiska och gullefjuniga barn du har fått!!!
    Jag blir rörd och ryser.... GRATTIS igen!
    Kommer du överhuvudtaget att kunna sova de närmaste dygnen..:))
    Hårda o varma kramar till er alla i familjen Olsen!!!

    SvaraRadera
  3. Noe sååå vidunderlig deilig:-))
    Du kommer til å bli temmelig oppslukt fremover tenker jeg..Hva skal man med tv når men har sånne å være sammen med...
    Deilig dag & Stooor klem fra Randi

    SvaraRadera
  4. Grattis. Vad skoj att dt gått bra.
    Här har det just kläckts två till brahmakycklingar,och fler verkar vara på väg.

    SvaraRadera
  5. Grattis så väldigt mycket. Se nu till att du blir en god och omhändertagande fostermor åt dina små!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails