söndag 24 maj 2009

Dagens byggrapport.......

...blir en klen sådan Göran ;-)
För i dag har jag slängt mig i väggen och stångat huvudet i den samma i mina försök att komma på hur jag ska få dit masonitskivor som är 120 cm breda....när den som byggde detta förrådsutrymme en gång i tiden...inte hade minsta omtanke om mig....en glad och stressad snickar-amatör som sparkar sig själv i rumpan hela tiden i sitt försök att några år senare bygga en fjäderbostad i detsamma! Människan ifråga bestämde sig nog för att busa till det ordentligt för mig istället....då han/hon satte dit reglarna lite där det kändes bra ungefär...utan tanke på mellanrum....eller iaf samma mellanrum......mellan några alls! Efter jag satt dit yttersta lagret med vindpapp....(som i o för sig tog rätt mycket längre tid än jag trott), bestämde jag mig för att jag nog ändå får sätta dit extra regelbitar mellan de befintliga, innan jag lägger dit isoleringen, för att jag ska slippa kapa onödigt många småbitar av masoniten sedan.
Åkte över till "hästägarna" och fick med mig hem lite virke så jag kan fortsätta i morgon. Tur man har snälla vänner!
Det blev aldrig gjort hål för luckan i dag....känner mig för osäker på hur stor den ska vara, var och hur jag ska göra den för att det skall bli bra. Måste fundera ett tag till.
Pycklisarna var ute en stund i dag oxå....under kycklingpappans vakande öga. Så fort det kom en skata inom synhåll...(ungefär 70 meter bort)...satte han iväg med ett vrål efter den!
Sedan tillbaks till kycklingarna igen!
Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin kycklingbur de fått, med den bästa vakten man kan önska sig ;)

    SvaraRadera
  2. Vindtetting er viktig Bente. Du imponerer stadig:)
    herlig bilde der Atlas passer på di søte små:)
    Stå på:) Misunner deg denne gleden...

    Klem:)

    SvaraRadera
  3. Tjenixen! Jag vet hur det där är...jag och gubben höll på med isolering och spånskiveditsättning i går. Jag lägger snart ut lite bilder på våran "hönsdörr" så får du se vad vi har gjort. Kanske inte det bästa man jag tyckte att det vart lyxigt värre ;)
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails