fredag 29 maj 2009

1000 nubb(ar)

Nu tycker jag själv den här bloggen börjar bli lite enformig, men vänta bara tills jag är klar...dåååå blir det fjäder-bilder. De växer något helt otroligt......nu har de blivit små dun-fjäder-bollar med risig frisyr...speciellt paduanerna....de har en riktigt bad-hairday allihop just nu! Bilder kommer inom kort!
I går fick jag upp de första masonit-skivorna...och spikade dit inte mindre än 1000 nubb(ar)....(vet inte riktigt hur nubb ska stavas i plural.....flera nubb eller flera nubbar...nubbar låter ju som något alkoholhaltigt....och jag intog inte 1000 alkoholhaltiga nubbar...då hade det inte blivit mycket gjort)
Jag hade kvar en hel skiva och lite mindre bitar spånskivor som jag satte dit på dörr-sidan....det blir iaf lite stadigare underlag för masoniten då.


(och ja, jag ser att jag hade massa skit på linsen...men det skiter jag i....ni ser ändå)
I kväll kom sista masonitbiten på plats....nu ska de bara nubbas dit ordentligt......med 5 cm mellanrum!! Jag är faktiskt aningen less just nu och vill bara bli klar....skulle skynda mig på lite med en skiva.....det slutade med att den blev alldeles bulig...(bulade ut)...nertill. Förskräckligt irriterande, då de andra har blivit hyfsat o-buliga! Så går det när man ska skynda sig på......det går inte att bara rycka loss den igen heller...utan att ha sönder den...så den får sitta där och vara bulig! (och förskräckligt irriterande!)
I morgon får jag färg till väggarna och på tisdag får jag en våtrumsmatte-bit som jag tänker lägga på golvet...innan dess får jag nog komma på en provisorisk lösning, så pycklisarna kan flytta ut så länge.
Innertaket får vänta tills senare i sommar.........det är ju ingen panik med det nu heller.
Snart har vi ett hönshus :-)

Hej o hå!

3 kommentarer:

  1. Men hu vad fint det kommer bli! Och fem cm mellanrum, tusen nubb, jag är mycket imponerad över ditt tålamod...

    SvaraRadera
  2. Tackar o bugar....(för stavningshjälpen oxå)....det var det trytande tålamodet som ställde till det med sista masonitskivan!

    SvaraRadera
  3. Oj pust, det låter väldigt jobbigt, så många nubbar... Men det blir väl fint när det är klart, och skönt för dig :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails