onsdag 27 maj 2009

Fasànsfullt

I morse...när jag för en gång skull låg kvar i sängen o bara myste....hörde jag ett mycket konstigt läte precis utanför. Jag har huvudänden på sängen precis under ett fönster...så när jag sätter mig upp varje morgon...har jag en fantastisk utsikt både milsvis söderöver och rakt ner i hästhagen till grannen.
När jag satte mig upp i morse för att se vad som framkallade detta ljud......fick jag syn på den här:
Det tog ett par sekunder innan jag förstod vad jag verkligen såg.
En Fasàn!! Här uppe!!
Ingen jag pratat med i dag har någonsin sett den sådan här tidigare.
.....klicka på bilden för att få den lite större.....urusel bild tagen genom fönstret....men när jag öppnade dörren....flaxade den iväg direkt, så jag hann inte få någon bättre bild än den här!
Häftigt!!

Hej o hå!

8 kommentarer:

  1. Eftersom jag lyckades så bra med att skicka en trana till dig i våras, så är jag helt övertygad att även fasanen kommer från mig, jag låg nämligen och önskade alla fasaner "långt härifrån" härrom morgonen, när de hade ngt slags massmöte ute på ängen här - vilket himla liv de kan föra!!!
    Du kan få allihop av mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag höll på att köra över en fasan när jag åkte mot Stigsjö förra veckan.. Janne sa att han aldrig sett någon på de 28 år han bott häruppe.. Kramen Ewa

    SvaraRadera
  3. Ancan:
    Tack snälla.....men det räcker med ett par stycken ;-)
    Ewa:
    Jag fick gnugga mig i ögonen för att kolla att jag sett rätt......helt otroligt, men det är väl kanske som med allt annat, fästingar o dyl. att det drar sig längre o längre norrut.

    SvaraRadera
  4. Kul med fasaner! Men med måtta det håller jag med om ;)
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Jag glömde säga...va bra det blir med hönshuset!!!!
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  6. Ja jag vet hur det är...vi ska börja med masoniten nu i helgen...vi får se hur det går ;)
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  7. vi har oerhört mycket fasan här på ön, och före jag flyttade hit hade jag aldrig sett nån utom på djurpark, än mindre HÖRT nån, och de låter ju för mysko!!
    JAg lyckas inte förstå var du bor...??
    Kul att du hälsar på på min hemsida, jag är skitkass på att hälsa på själv hos alla, men ska lbi bättre- för jag lbir så glad av alla små kommentarer!! :-)

    SvaraRadera
  8. Äh, förlåt- NU såg jag var du bodde!! Det första man blir blind på...*rodnar*

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails