onsdag 10 juni 2009

Ut i halvstorm

I går trotsade vi (jag) vädrets makter och slängde ut.....
(plockar varsamt över en o en....26 stycken i en stor kartong och bär de försiktigt ut, så det så)
...pycklisarna i uteburen...så jag kunde skära till bitarna av plastmatta till golvet, och åtminstone lägga in de löst.
Ett steg närmare!
När jag gjort klart det, ställt tillbaks inneburen och gjort i ordning för ingång igen.....tänkte jag att de kunde få testa på den stoooora gården för första gången.
De hade mest hållit sig i innedelen i buren under tiden jag höll på....fullt förståeligt eftersom de flesta fick frissan åt fel håll i halvstormen.
Men när jag öppnade luckan och ropade på de, kom de i alla fall ut allihopa.
Det är det roligaste jag sett på länge!
Det fladdrade kycklingar åt alla håll o kanter....när de kom underfund med vilket jätteutrymme de fått tillgång till, då skulle det springas, flaxas, flygas och studsas hej vilt
Det var en helt underbart njutbar stund för mig!
Atlas gick efter de lite här o där och var mest intresserad av att nosa där de stod och pickade...undrandes om det var nåt spännande just där, eftersom de såg ut att nosa på nåt ;-)

Hej o hå!

6 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt mysigt att se dem njuta av lite gott om plats :o)
    Samma känsla gissar jag som när jag flyttar över kycklingar från kycklingburen till den stooora hästboxen. Ett himmelens hoppande och tjongande. Härligt :o)

    SvaraRadera
  2. Kycklingar i blåst, vilken vacker syn

    SvaraRadera
  3. Hahah du fick lite friserade hönor alltså ;D
    Mina kommer på Fredag iiiihhhhhhhh!!!
    Kram
    Ann-Charlotte
    PS nu är det äntligen klart, Pullepalatset menar jag ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Tack för den fina kommentaren!!
    Ditt kommer att bli kanon bra det är jag helt säker på.
    Kram på dig!
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Vi kikade in o hälsade på gänget idag.. tror de hade det ganska bra därinne en sån här dag..
    Kramen Ewa

    SvaraRadera
  6. Härligt att få uppleva- inte alla förunnat, dom vet inte vad dom går miste om.

    Jag älskar n'är mina små brahmor kommer kutande så fort dom hör min röst, de är så kärleksfulla och roliga.

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails