lördag 18 juli 2009

Stranddag igen

I dag var det väder till att åka över till "våran" strand igen.
Ångermanländsk Vattenhund.

Halvnorsk Grävmaskin.

Oidentifierat Strandbär.


Färdigfluget.

Vattnig Blomma.

Naken Ros.


När vi kom hem, släppte jag ut alla kycklingar så de fick gå som de ville. Det är tredje dagen på rad de är ute, och de strosar iväg lite längre ut på gräsmattan för varje gång, vilket resulterar i lite mera oro från min sida varje gång.
Det är inte lätt att hålla koll på 26 stycken samtidigt!
Olivia försvinner runt ena hushörnan på jakt efter en mygga, Oskar strosar iväg alldeles i egna tankar, Herr Larsson hör bara det han vill höra och Polly ser så dåligt annat än det som finns rakt framför näbben, så hon irrar bort sig fast hon inte vill det!
Paduanerna behöver jag inte alls bekymra mig för, fem av sex har redan gått o lagt sig på pinnen för natten, det är bara "stortuppen" som är ute, och han springer hem och skriker MAMMA så fort han tror han ser något, och det blir ju för det mesta antaganden för hans del, eftersom han har ögonen full av fjädrar.

Hej o hå!

7 kommentarer:

  1. Ni har så härliga saker för er! Mår olivia bra nu?? :D

    SvaraRadera
  2. Lika härliga bilder som vanligt.
    Ser ut som du haft en riktigt underbar dag, mitt i vardagen med alla djuren. precis så som man vill ha det.

    SvaraRadera
  3. Så herlige sommerminner det blir hos dere!

    SvaraRadera
  4. Kraxarna:
    Ja, Olivia har sakta men säkert blivit bättre. Nu kan jag inte längre se att hon har problem att resa på sig. Skönt! Var jätteorolig för min lilla pluppa där ett tag!
    Hedwig är också piggelin igen efter diarrè-utbrottet. Jag har fortfarande någon som är lös i magen, men ingen som ser direkt hängig ut. Hoppas det är över för denna gången!

    Ancan:
    Ja, priviligerad är vad man är! :-)

    Landliv:
    Ja, man får passe på å nyte når man kan! :-)

    SvaraRadera
  5. Lyckost dig som har sol!! Här öser det ner ...

    SvaraRadera
  6. En liten tröst Cornelia: det gör det inom kort här också ;-)

    SvaraRadera
  7. ang. Flygande Jakob:
    Jodå, här lagas inget som det ingår bananer (så äckligt som det bara kan bli), svamp (hyperallergisk) och pepparfrukter (väldigt känslig men ibland måste man ha lite chilisås i nån maträtt).

    Vilka fina bilder du tagit.=) Här har varken jag eller hundarna varit i sjön än. Har tyvärr inte blivit av.

    Mvh Jenny

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails