torsdag 9 juli 2009

Inte bara jag.....

....som slänger upp benen på bordet!

Åkte de tre milen till Granngården i dag för att köpa multivitaminer till Olivia, men de hade inte kommit än. Idiotiskt av mig att inte ringa o kolla först! Det börjar bli fruktansvärt dyra vitaminer nu i bara bensinpengar som gått åt i jakten på de. Min ekonomi är för tillfället alldeles under isen också, så jag har fått låna lite pengar för att hanka mig fram en stund. Ja, ja...sånt är livet emellanåt.

Olivia är fortfarande likadan.....när hon är på benen så att säga, är hon hur pigg och alert som helst...men hon tar sig fortfarande inte upp om hon legat ner en stund.

Hon får vara ute med sina kompisar så mycket som möjligt, men jag tar in hon med jämna mellanrum, så får hon äta lite gott här inne och sova en stund sedan.

Vi tar det en dag i taget. Märker jag att hon blir sämre, eller att hon verkar tackla av/må dåligt på nåt sätt, eller att det inte verkar bättra sig alls, så tar jag bort henne, men inte innan.

Usch, tårarna kommer bara jag tänker på det, men det är ju också ett ansvar man tar på sig när man skaffar djur, att se till att de inte lider i onödan.

Det blir som det blir!

1 kommentar:

  1. Stakkars Olivia...det er jo alltid tris når et dyr er syk..så jeg skjønner godt du tyr til tårene..uff :(
    Lykke til Bente
    Her har ikke Major føttene på bordet med hodet derimot...kroppen i sofaen og hode på bordet.. Gutter disse to hundene våre ja..
    Klem fra meg til deg:)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails