söndag 14 mars 2010

Blandade bilder och inflyttningsfest...

Rådjuren har det tufft nu med en skare som ena sekunden bär och nästa sekunden brister.
Han får vackert sitta kvar och studera de på håll nu.

Mysstund i solen. (Man kan ju passa på att värma fötterna lite extra när möjligheten bjuds)


Nuuuu är MES:arnas bröllopssvit äntligen klar!

Sandbad och värprede på väggen.

Alldeles nyinflyttade...godsakerna undersöks.

Inflyttningsfest på äpple!

Kan du se till att komma hit nån gång så jag får sitta i knät en stund!
Hej o hå!

11 kommentarer:

  1. De har all grunn til å ha innflyttningsfest der ja:))
    Nydelige Atlas som sitter og observerer:)
    Kos deg, klem fra meg:)

    SvaraRadera
  2. :-)
    Ja...han får holde seg i skinnet en lang tid fremover nå....det begynner å nerme seg sesongen for barnefødsler i naturen også.
    Klemmer tilbake :-)

    SvaraRadera
  3. Men så fint de har fått det dina fjäder-raringar!

    Verkligen lyckat bygge.

    De översta bilderna är otroligt fina, du är en så duktig fotograf. Atlas och hönsen ser ut att uppskatta vårens ankomst :D

    SvaraRadera
  4. Tack :-) Och jaaa.....varenda möjlighet till en stund i solen nyttjas av både fjäder-och pälsbollar.

    SvaraRadera
  5. Oioi, så flott barna dine har fått det! Absolutt verdt å feires :) Nydelige bilder av rådyrene og Atlas.

    Håper den lille bilturen din i natt gikk bra.. kan være litt skummelt å kjøre om natta. Jeg får vel spørre deg om råd hvis det er noe jeg lurer på ang fugler :) -klem fra meg.

    SvaraRadera
  6. Jag såg din blogg i senaste numret av tidningen Land! Och då vinkade jag stolt och sa att henne "känner" jag :D

    SvaraRadera
  7. Ja...Göran tipsade mig om detta...så jag skuttade bort till några vänner för att titta i tidningen....och fick se att jag uppgraderats till "bonde" också *skrattar*
    Lustigt att de valde ut just min blogg bland alla som finns :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har!! och så fint du har byggt till MESarna! Jag tror jag är lika tokig i höns som du. Dom är så mysiga och man kan bli sittande lääänge och umgås med dom. (Mannen och vännerna tycker jag är lite knäpp.) Är på jakt efter nya höns, men det är ju så svårt att bestämma sig! Helst skulle jag vilja ha som plockgodis; en eller två av varje sort...

    Mvh Minna Kilsberger

    SvaraRadera
  9. Hej Minna! Vad roligt att du gillar min blogg :-)
    Du beskrev det precis perfekt...."plockgodis"...det är precis vad jag har i mitt hönshus det....en, två och tre av varje sort (det är bara MES:arna som är några fler till antalet)
    Låt man och vänner tycka vad de vill...och skaffa dig din egen lilla "godissamling"...tycker jag ;-)
    Vad kul att träffa en till som tydligen delar mitt "hönstokeri" :-))

    SvaraRadera
  10. Det blev ju jättefint. Vi har fått vår första meskycklig kläckt nu hon är ca 5veckor och helt underbart nyfiken. Hoppas dina kommer på hur det är att lägga ägg nu när du gjort så fint. Dom lägger ju tyvärr inte så många ägg åt gången. Har själv ca 12 mesägg i kläckaren nu.

    SvaraRadera
  11. Tack Fredrik!
    Visst är de för underbara MES-bäbisarna :-) Hoppas det blir bra kläckprocent på de ni har i kläckaren också....så det blir fler små långbeningar :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails